A Koppenhágai Egyetem új tanulmánya szerint, ha tanulás közben mozognak a gyerekeknek, azzal segítenek az agyuknak befogadni az új információkat. Még konkrétabban: a mozgással kombinált tanulás növeli az esélyét, hogy a gyerekek megértsék a matekot
Például amikor úgy tanulták a gyerekek az 5+3 összeadást, hogy állva egy ötös és egy hármas csapatot alkottak, akkor könnyebben értették meg, hogyan lesz ebből a végén 8. Közben teljesen kiiktatták a folyamatból az asztalokat és füzeteket. 165 első osztályos tanulót vontak be a kísérletbe, előtte és utána is írattak velük egy tesztet.
Három csoportot alkottak a gyerekek:
- A kontrollcsoport hagyományos módszerekkel matekozott, asztalnál ülve, füzettel, ceruzával és feladatlappal.
- A második csoport ülve maradt, de náluk bevonták a kezek mozgását, azaz LEGO-t használhattak a tanuláshoz.
- A harmadik csoportnál pedig a teljes testet megmozgatták a tanuláshoz. A tanulóknak nem kellett ülve maradniuk az asztaluknál, sőt félre is tolták a berendezést és a gyerekek úgy tanultak geomteriát, hogy a testükkel vették fel az alakzatokat.
A hat hétig tartó kísérlet eredménye szerint a kontrollcsoport tagjai nem fejlődtek, míg a harmadik csoportba tartozó gyerekek, akik teljes testükkel tanultak, 7,6 százalékos javulást mutattak a matek tudásukban. A kutatók szerint abszolút indokolt lenne ezek alapján, hogy az iskolákban vezessék be a mozgásos tanulást, mert nagyban megkönnyíthetné a gyerekek számára az ismeretek elsajátítását. Mi támogatjuk az ötletet, reméljük minél több tanító látja ezt a kutatást és felhasználja a saját diákjainál.