Nem javultak a magyar diákok eredményei a 2017-es kompetenciamérésen, igaz, nem is romlottak. A matematikai és szövegértési kompetenciát mérő tesztekből kiderült, hogy a hatodikos, a nyolcadikos és a tizedikes tanulók teljesítménye alig változott – írja az Eduline.
Az Oktatási Hivatal szerint az elmúlt évek eredményeiben csupán enyhe ingadozások vannak, amelyek semmilyen statisztikailag alátámasztható változásról nem tanúskodnak. Vagyis sem fejlődésre, sem teljesítményromlásra vonatkozó következtetéseket nem lehet levonni.
A fővárosi és falusi iskolákban tanulók teljesítménye között azonban még mindig óriási a különbség, és régiónként is nagyok az eltérések. A legrosszabb eredményeket matematikából és szövegértésből is az észak-magyarországi és az észak-alföldi diákok, valamint a községekben élő diákok produkálták.
Még ennél is nagyobb a teljesítménybeli szórás az iskolatípusok szerint. A hat- és nyolcévfolyamos gimnáziumokba járók 160-170 ponttal többet értek el, mint az általános iskolákban tanuló kortársaik. Előnyük pedig később, a 10. évfolyamon is jelentős marad.
A szakközépiskolákban – azaz a korábbi szakiskolákban – siralmas a helyzet. A tizedikes szakközépiskolások a hatodikos általános iskolások szintjét sem érik el. A teljes középiskolai képzésben tanulók ötöde rosszabban szerepelt a felmérésen, mint a hatodikosok.