nlc.hu
Család
Hangulat-tábla a mentális egészség kulcsa az iskolában

Hangulat-táblával gondoskodik diákjai mentális egészségéről egy tanár

A pedagógust nem csak a gyerekek tanulmányi eredményei érdeklik.

Különleges módszert választott a kaliforniai Erin Castillo, hogy a koronavírus miatt bevezett távoktatásból visszatérő diákjait segítse abban, hogy mielőbb visszasszokjanak a jelenléti oktatáshoz – írja a Good Morning America.

Az ötlet nem új, a tanár már két éve kipróbálta a speciális hangulat-táblát, amelyen a gyerekek minden reggel bejelölhetik, hogy épp milyen lelki és mentális állapotban vannak. A módszernek azonban most is jó hasznát veszi, különösen, mivel a több mint egy éve húzódó világjárvány sok gyereknél idézett elő szorongást, depressziót.

„Úgy gondolom, hogy a tanárok és szülők tisztában vannak vele, hogy milyen hátrányba kerültek tanulási szempontból a gyerekek, de a diákok maguk első sorban nem erre gondolnak” – mondta Castillo, a lappal azonos című beszélgetős műsor vendégeként. „Azok a gyerekek, akikkel beszéltem, leginkább a társas életükkel vannak elfoglalva, emellett az egészségükkel és az iskolába való visszatérés nehézségeivel”.

A pedagógus elmondta, eredetileg azért készítette a hangulattáblát, mert rájött, hogy a gimnazista diákok között milyen sokan vannak azok, akik csendben szenvednek valami miatt. A tábla iránt akkor is jelentős volt az érdeklődés, főleg más tanárok részéről, most pedig minden bizonnyal még a korábbinál is jelentősebb igény mutatkozik a hasonló megoldások iránt.

A diákok egy-egy post-it matricát ragaszthatnak a hangulatuknak megfelelő rublikába. A táblán olyan lehetőségek szerepelnek, mint: „remekül érzem magam”, „minden oké”, „semmi különös”, „küzdök valamivel”, „nehéz időszakot élek meg, nem bánnám, ha valakivel beszélhetnék”, illetve „most egy nagyon sötét helyen vagyok éppen”.

Ha valamelyik diák az utolsó két rubrika egyikébe ragasztja a cetlijét, a tanár mindenképpen leül velük beszélgetni, de akár az iskolapszichológushoz is elküldheti őket, ha ennek szükségét érzi.

„Amikor elkészítettem a táblát, az volt a célom, hogy a mentális egészség részévé váljon az iskolai párbeszédeknek és része legyen annak, ahogy a munkánkat végezzük” – magyarázta az oktatási szakember. „A diákok távolról sem tudnak ugyanúgy teljesíteni, ha valami nyomja a szívüket.”

Az Egyesült Államokban egyre több iskola ismeri fel a gyerekeket nyomasztó mentális problémákat és különböző módokon igyekeznek segíteni őket. Van, ahol több mentális egészséggel foglalkozó szakértőt állítanak munkába az iskolákban, míg máshol a tanárok kapnak megfelelő szakképzést, hogy kezelni tudják a diákok problémáit.

Így ellenőrzi diákjai mentális egészségét ez a tanár

Képünk illusztráció (Fotó: Getty Images)

„Szomorú, hogy egy világjárványnak kellett eljönnie, hogy végre komolyan vegyük ezt a témát, de legalább most látom, hogy a dolgok elkezdtek megváltozni” – tette hozzá Castillo.

A pedagógus a hangulattábla mellett egy „elismerés-táblát” is beállított az osztálytermébe, ahol a tanulók tiszteleghetnek diáktársaik teljesítménye előtt is. Minden diáknak van egy saját borítékja a táblán, amelybe társaik dicsérő szavakkal teleírt cédulákat csúsztathatnak.

Castillo más eszközökkel is igyekszik támogató környezetet teremteni a diákok számára: a mentális egészséggel foglalkozó témaheteket szervez, emellett beszerzett az osztályba egy iratmegsemmisítő gépet, amelyen a tanulók ledarálhatják a negatív gondolataikat. Emellett arra bátorítja diákjait, hogy apró, elérhető célokat tűzzenek ki maguk elé, emellett fókuszáljanak saját magukra és önmaguk elfogadására.

Ha te vagy valaki a környezetedben krízishelyzetben van, hívd a 116 123 ingyenes lelkielsősegély-számot.

További friss híreink:

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top