A kerékpáros közlekedés népszerűsége továbbra is lendületesen növekszik, ami értelemszerűen azzal jár, hogy egyre több bringás jelenik meg az utakon. Ezzel nem volna semmi baj, ha az autósok képesek lennének partnerként tekinteni a kétkerekűvel közlekedőkre is. Amíg azonban ez nem történik meg, a bringásoknak mindent meg kell tenniük annak érdekében, hogy biztonságosan elérjék az úti céljukat.
A Ford európai mérnökei ezért kommunikációs szakértőkkel fogtak össze, hogy olyan megoldást találjanak, amellyel csökkenthető lenne az éves szinten Európa útjain halálra gázolt kerékpárosok száma (minden évben több mint kétezer bringás leli halálát az utakon az autógyártó statisztikái szerint).
A megoldás egy különleges kabát lett, amelynek a hátán egy nagy LED-panel tájékoztatja a hátulról érkező autósokat a biciklista szándékairól. A bringás egy, a kormányra erősített kapcsolópanel segítségével jelezheti, ha kanyarodni szeretne, mint ahogy azt is, ha veszélyes – például balesetveszélyes kátyúkkal tarkított – útszakaszra érkezik. Mindez a kabát hátán emojik formájában jelenik meg.
„Az emojik mára a nyelvhasználatunk alapvető kellékeivé váltak” – írta a Ford blogján Neil Cohn, a Tilburg Eyetem kommunikációs és kognitív tudományi tanszékének adjunktusa.
Az ikonszerű képek alkalmazása emellett az üzenetek továbbítását is felgyorsítja: az emberi agy körülbelül 13 milliszekundum alatt képes feldolgozni egy látott képet, míg egy leírt szó értelmezéséhez 250 milliszekundumra van szükség. Mindkét időtartam rendkívül kevésnek tűnik, a különbség azonban több mint tízszeres, ami mozgó járművek esetén potenciálisan életmentő lehet.
Egyelőre nem tudni, hogy a kabátot mikor lehet majd megvásárolni, ha egyáltalán erre lesz lehetőség, a Ford ugyanis saját bevallásuk szerint egyelőre csak egy bemutató prototípust fejlesztett a ruhadarabból, hogy demonstrálják, milyen kevés kommunikáció is elég lehet egy évtizedek óta fennálló ellentét feloldásához.