nlc.hu
Életmód
Kritika a Vágyak/Valóság című Netflix sorozatról

A Netflix legnagyobb attrakciója egy méretes pénisz: megnéztük a Vágyak/Valóságot

Bár már hat év telt el A szürke ötven árnyalata óta, a szoftszex tartalmak iránt nemhogy csökkent, inkább nőtt a kereslet, de a mozik helyett ezt az űrt már a Netflix kívánja betölteni. A 365 nap és a Bridgerton után most itt a Vágyak/Valóság, aminek a középpontjában egy masszív fallosz, és az utána való vágyakozás áll.

Ha te is régóta házasságban, hosszú távú párkapcsolatban élsz, esetleg már gyerekek is vannak a képben, jó eséllyel előfordult már veled, hogy amikor valamelyik ismerősöd a randizásairól mesélt, egy kicsit elfogott a nosztalgia a régi idők iránt, amikor még te is randizni jártál. Az ismerkedésnek és az újdonságnak mindig van egyfajta izgalma, amit egy tartós kapcsolat nem tud, nem tudhat megadni, mert nem is ez a lényege/célja, egyszerűen más a természete. Az is benne van a pakliban, hogy az embernek időnként eszébe jut valamelyik exe, de ezek általában gyorsan tovatűnő gondolatok, hiszen az egykori kapcsolatoknak nem véletlenül lett vége, és ha józanul gondolkodunk, akkor az is eszünkbe fog jutni, hogy a randizás és ismerkedés nemcsak izgalmas tud lenni, hanem egy idő után fárasztó is, ráadásul teli van csalódásokkal, kínos pillanatokkal és kellemetlen beszélgetésekkel, az életünk viszonylagos szabadságát pedig sokaknál beárnyékolhatja a stabil párkapcsolat iránti vágy.

Ilyenek vagyunk mi: mindig az a vonzó, ami éppen nem a miénk, de ha elfogadjuk és belátjuk ennek az irracionalitását, sokkal boldogabb és kiegyensúlyozottabb életet élhetünk. Ez a vágyakozás és a stabil, látszólag boldog párkapcsolatból való kikacsintás izgalmas filmtéma, és számos erős filmben dolgozták már fel, legyen az a Richard Gere és Diane Lane főszereplésével készült A hűtlen, vagy a Seth Rogen és Michelle Williams nevével fémjelzett Volt egy tánc. A téma lehetőséget ad arra, hogy megvizsgáljuk, milyen szerepeket veszünk fel és milyen kompromisszumokat kötünk önmagunkkal az életben, ahogyan arra is, hogy ránézzünk: valóban a társadalomban piedesztálra emelt családi ház, autó, férj/feleség és két-három gyerek jelenti-e az igazi boldogságot, és mi van olyankor, ha ezt már elértük. A Netflix új sorozata, a Vágyak/Valóság látszólag ezekkel a témákkal foglalkozik, de valójában csak a felszínen: a sorozat alkotóinak ugyanis a fenti témák csupán arra valók, hogy minél több erotikus fantáziát, egy csomó jóképű/csinos embert (ebben a sorozatban még a statiszták is jól néznek ki) és egy hatalmas farkat mutathassanak meg a nézőknek.

A Netflix új sorozata egy hatalmas péniszről szól

Vágyak/Valóság (Fotó: Netflix)

Az ausztrál szörfös kontra kockahasú befektetési bankár

A Vágyak/Valóság BB Easton (csak véletlenül épül fel a neve úgy, mint E.L. James-é?) 44 fejezet 4 férfiról: Egy bevállalós pszichológusnő feljegyzései című könyve alapján készült, ami félig-meddig igaz történet, és az írója házassága, valamint az azt megelőző párkapcsolatai inspirálták. Aki ez alapján egy realista párkapcsolati drámára számít, az rossz helyen kopogtat. Az UnREAL című sorozat showrunnerét, Stacy Rukeyser-t ugyanis leginkább az fogta meg a történetben, hogy lehetőséget ad számos szaftos szexjelenet filmre vitelére, ezért az amúgy is szexfantáziákra épülő írást a sorozatban még tovább lökte a párkapcsolati dráma irányából az erotikus ponyva felé. A sztori főhőse Billie (Sarah Shahi), a szuperfeleség és kétgyerekes családanya, aki hatalmas méretű családi házban tengeti életét jófiú, és hasizomban látványosan gazdag férjével, a befektetési bankár Cooperrel (Mike Vogel). Mindene megvan, de a sorozat rámutat, hogy a szexuális életük Billie nagy bánatára nincs éppen a csúcson, ezért a nő fantáziálgatni kezd az egyik exéről, Bradről (a kiköpött ausztrál szörfös, Adam Demos, akiről bármikor elhinnénk, hogy Chris Hemsworth eltitkolt öccse), akivel sokáig se veled, se nélküled kapcsolatot folytattak. Sőt, Billie nemcsak fantáziál, hanem az erotikus emlékeiről naplót is ír a semmilyen jelszóval vagy ujjlenyomat-olvasóval nem védett MacBookjába, hogy aztán a férje egy óvatlan pillanatban elolvassa azt, és innentől indul csak be a Vágyak/Valóság érdemi része.

A cselekmény két szálon folyik. Egyrészt látjuk életre kelni Billie szexnaplóját, így a legtöbb szexjelenet a régmúltból való közte és Brad között – érdekes módon bár tíz év és két gyerek választja el a jelent és a múltat, a színészeket meg sem próbálták öregíteni vagy fiatalítani a jelenetekhez. Aztán ott a Cooperrel való házassági problémája, ugyanis Mr. Kockahas és Kondisegg teljesen bepörög attól, hogy nem képes olyan mértékű élvezetben részesíteni a kedves nejét, mint egykor az exe tette, ettől pedig annyira elborul az agya, hogy elkezd úgy viselkedni, mint egy féltékeny tizenhat éves a gimnáziumban. Erre a legjobb barátnőjén, Sashán (az élő sírópárna, Margaret Odette) keresztül hirtelen tényleg beúszik a képbe Brad (nem túl ízléses módon, de nem spoilerezünk), hogy közölje: még nem múltak el az érzései Billie iránt, és bármit is tett a múltban, szeretné azt jóvátenni és tiszta lappal újrakezdeni.

Pucér seggek mindenütt

Ha már a Vágyak/Valóság alkotóit nem különösebben érdekelték a sztori által felvetett témák és lehetőségek, és csak a szexjelenetekkel foglalkoztak, akkor kezdjük mi is ezekkel: milyenek lettek? Sajnos rendkívül eltúlzottak, olykor pedig egyenesen röhejesek. Ráadásul annyi van belőlük, hogy egy idő után Sarah Shahi melle és feneke, valamint Mike Vogel és Adam Demos pucér segge annyira ismerőssé válik, hogy már fel sem kapjuk a fejünket egy-egy pucér orgazmusdömping láttán. BB Easton és a sorozat alkotói valószínűleg egész mást gondolnak szexuális kalandok címszó alatt, mint egy átlagember, ugyanis náluk a szereplők attól jönnek izgalomba, hogy éjszaka lemennek a New York-i metróba, ott lemásznak a sínek közé, bemennek az alagútba, és egy beugróba húzódva elégítik ki egymást, miközben a metrószerelvény húsz centire húz el mellettük. Vagy épp betörnek egy gazdag villába, hogy annak a kinti medencéjében hancúrozzanak, utána pedig autós üldözésbe keveredjenek a rendőrséggel. Hiába, ma már egy éjszakai hancúrozás a parkban senkit nem dob fel, kell minimum egy szirénázó rendőrautó a háttérben, hogy a szexuális élmény izgalmas legyen. A széria erotikus csúcspontja – és a jelenet, amiről mindenki beszél – egyértelműen a harmadik epizód közepe, ahol egy zuhanyzós jelenetben teljes életnagyságában csodálhatjuk meg Adam Demos impozáns, már-már a Boogie Nights klasszikus jelenetét megidéző gigantikus szerszámát. Megsúgom: Demos saját bevallása szerint a pénisz nem protézis, hanem valóban az övé. Nem találunk szavakat.

A Netflix új sorozata egy hatalmas péniszről szól

Adam Demos, a Vágyak/Valóság sztárja (Fotó: Netflix)

Rossz az üzenet

A Netflixnél nagyon törekedtek arra, hogy a Vágyak/Valóság egy ízig-vérig női sorozat legyen. Az írónő könyvét egy női showrunnernek adták, mind a nyolc epizódot nők rendezték és a forgatókönyvet is nők írták. Pont ezért érdekes, hogy a végeredmény miért lett olyan, mint egy rosszfajta férfifantázia, ahol a lelki problémák megjelenítése csak alibiül szolgál egy újabb fülledt hangulatú szexjelenethez.

Ha esetleg az alkotók láttán valaki egy feminista sorozatra számít, nem is tévedhetne nagyobbat: A szürke ötven árnyalatához vagy a 365 naphoz hasonlóan a Vágyak/Valóság is abban utazik, hogy egy nőt kisajátító érzelmi manipulátort tegyen vonzó alfahímmé, akinek nem okoz gondot, hogy kikezdjen a bárpultos csajjal egy esküvőn, ahol a csaja is vele van, és aki a legnagyobb párkapcsolati dráma közepén is képes faképnél hagyni az állítólagos szerelmét, valamint sportot űz abból, hogy érzelmi függőségben és bizonytalanságban tartsa a párját. A köznyelvben sokszor olaszosnak mondott, veszekedésekkel, intenzív érzelmekkel valamint súlyos konfliktusokkal terhelt kapcsolatok romanticizálása rendkívül rossz példát mutat, és azt üzeni, hogy ezekkel a kapcsolatokkal valójában minden rendben van, egy ilyen pasiért küzdeni kell,

mert ha valaki kitartó, akkor idővel elérhető, hogy a nárcisztikus és manipulatív csávója egyszer csak megváltozzon és az áhított megszelídült jófiúvá váljon. Ezt az ártalmas üzenetet pedig az sem mentheti fel, hogy csupa női név látható az alkotók listáján.

Talán ezért volt furcsa az is, hogy a családi, kertvárosi élet és az anyaság ábrázolása mennyire sekélyes lett. Billie nagyjából összes anyai problémája kimerül abban, hogy időnként le kell fejnie a melleit, mert még szoptat, valamint folyamatosan babysittert keres, aki vigyáz a két gyerkőcre – akikkel soha semmi probléma nincs! –, amíg ő a libidójával foglalkozik. Szinte már azt érezzük, hogy ezt a két gyereket a babysitterek nevelik fel Billie helyett, akinek az anyai szerepe kimerül annyiban, hogy a kisfiát oviba hordja, néha elcsodálkozik azon, mennyire cukik a gyerekei és mond nekik egy-két kedves szót. Tehát az anyaságnak a teljes aspektusa egyáltalán nem volt ábrázolva.

Love Is Real

A sorozat már csak azért is ideális a Netflixnek, ugyanis komoly bulvárértéke is akad. A főszerepet játszó, amúgy 41 éves Sarah Shahi ugyanis a forgatáson összejött az ausztrál csődörével, a 35 éves Adam Demosszal, és azóta is együtt vannak, nagy a szerelem. Érdekes áthallás a sorozattal, hogy Shahi a karakteréhez hasonlóan szintén sokáig békés kertvárosi életet élt a férje, Steve Howey oldalán. Tizenegy évig voltak együtt és három gyermekük született, de tavaly májusban beadták a válókeresetet. Ehhez azonban nem volt köze Demosnak, ugyanis a Vágyak/Valóság forgatása csak tavaly augusztusban kezdődött. A szerelmesek visszaemlékezései szerint először a sminkeskocsiban találkoztak, és már a köszönéskor érezték, hogy vibrál köztük a levegő. Az első intim pillanatnak Shahi azt érezte, amikor az egyik olvasópróbán fázni kezdett, Demos pedig a vállára terítette a zakóját. Azóta pedig együtt vannak nagy boldogságban, aminek önfeledt pillanatait Shahi Instagram-oldalán örömmel osztja meg a rajongókkal. Örülünk a boldogságuknak, ennek azonban akad egy komoly veszélye: ha időközben szakítanak, és mégis második évadot kellene forgatniuk a Vágyak/Valóságból, az mindenkinek piszkosul kellemetlen lesz.

Hülyék a köbön

A Vágyak/Valóság egyik legnagyobb problémája, hogy a szereplői többnyire úgy viselkednek, mintha érzelmileg éretlen kamaszok lennének, akik valamilyen csoda folytán hirtelen harmincas testekben találták magukat. Szinte minden helyzetben a létező legrosszabb megoldást választják. A már fent említett zuhanyzós, óriáspéniszes jelenetre például úgy kerül sor, hogy Cooper látni szeretné Brad micsodáját, mert elképzelni sem tudja, miért volt jobb a felesége szexuális élete a férfival, mint vele, ezért utána megy egy konditerembe, hogy aztán a közös zuhanyzóban meglesse a méreteit. Ugye, milyen felnőttes viselkedés? A sorozat teli van ilyenekkel. Amikor Cooper és Sasha éppen csak kibékülnek, mi az első dolguk? Már aznap este elfogadják a meghívást egy Tágra zárt szemeket távolról idéző kertvárosi párcserés orgiára, ami bizonyára jó döntés egy ingatag lábakon álló házasságban, ahol pont a féltékenység okozza a legfőbb gondokat. Ráadásul az író annyira csak saját magára összpontosított, hogy Billie mellett minden más karakter csak kétdimenziós kliséfigura. Egyedül Bradnek van annyi háttértörténete, hogy ez valamennyire érdekessé tegye. Nála inkább az a baj, hogy az őt alakító Adam Demos színészként túl kevés, hogy ebből az összetettségből átadjon valamit, így marad a bad boy külső, a bőrkabátok és a látványos pénisz.

A Netflix új sorozata egy hatalmas péniszről szól

Fotó: Netflix

Mindig ugyanúgy

A Vágyak/Valóságot nézni hosszú távon olyan, mint éveken át hallgatni egy barátod panaszkodását, aki összeszűrte a levet egy házasemberrel, aki folyton azt ígéri neki, hogy otthagyja a házastársát, de ezt valahogy sosem akarja megtenni, a barátod mégis mindig elhiszi neki az újabb meg újabb semmit sem jelentő ígéreteit. Igen, piszkosul fárasztó és szörnyen önismétlő. Ebben a sztoriban egyszerűen nincs benne nyolc rész, hiszen Billie, Cooper és Brad nagyjából ugyanazokat a köröket futják le újra meg újra. Billie fantáziál, Cooper megtudja, Cooper csinál valami hülyeséget emiatt, Billie pedig még közelebb kerül Bradhez ennek a hatására, a történések egy pontján pedig kisírja magát a legjobb barinője, Sasha vállán, akinek mintha csak ennyi szerepe lenne ebben a történetben. Talán egy százperces, szórakoztató filmet ki lehetett volna hozni ennyiből, de nyolcszor háromnegyed óra már nagyon sok idő a semmihez, azt meg már el sem tudom képzelni, mi lesz a második évadban, már ha lesz második évad. Mindenesetre az alkotók biztosra mentek, és úgy fejezték be (amúgy röhejesen), hogy lehessen. Jaj lesz nekünk!

Ha izgalmas néznivalókat keresel:

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top