nlc.hu
Életmód

Zseniálisan reagált az IKEA a kolbászos űrfotóra

Zseniálisan reagált az IKEA a kolbászról készült „űrteleszkópos” fotóra

Az IKEA ismét bizonyítja, hogy nem csak a lakberendezés terén szuperkreatívak.
Egy szelet spanyol kolbász, a chorizo

Néhány világmárkától rendszeresen igen szellemes reklámok érkeznek. Gondoljunk csak a Burger King folyamatos sziporkázásra, például a burgereik adalékmentességét hirdető, bizarr, penészes Burger King-hamburger reklámra vagy a visszatérő Meki-heccelésekre. A KFC a karantén alatti bezárások idején a KFC-s csirkefogásokat otthon imitálókon humorizált. Egyszóval a világmárkák is tudják a jófejség benyomását kelteni, ha kilépnek a komfortzónájukból.

Nos, az IKEA gyakorlatilag folyton kívül van a komfortzónáján, rendületlenül ontják a szórakoztató videós hirdetéseket és plakátokat. Ők is szoktak persze érzelmi húrokat pengetni, karácsony tájékán különösen. Az egyik legcsattanósabbra sikerült reklámfilmjük hathatós magyar közreműködéssel forgott le, és egyre gyakrabban tematizálnak tabu témákat, mint például a hagyományos családmodell felbomlása és a családi ünnepek. Svédországban már arra is buzdították a járókelőket, hogy pisiljék le a plakátjukat, Kínában pedig igazán félresikerült egy videójuk, amit vissza is vontak a közfelháborodást követően.

Mi jutott eszébe az IKEA kreatívjainak a héten zajló chorizo-csillag ügyről?

Ezen a héten a világszerte nagyot tarolt esetre reagáltak: egy francia tudós vágta át Twitteren a jónépet. Kitett egy fotót azzal az információval, hogy a Naphoz legközelebbi csillagról, a 4,2 fényévnyire található Proxima Centauriról készült fenomenális friss felvétel, és még azzal az érzelmes kommentárral is megtoldotta, hogy

„Ennyire részletgazdag… Minden nap egy új világ tárul elénk.”

Azóta tudvalevő, Étienne Klein valójában nem a James Webb űrteleszkóp egyik új találatát közölte, hanem egy jóféle spanyol chorizo kolbász szeletét. A sztori utóéletéről itt írtunk.

Az IKEA nem volt rest villámgyorsan reagálni a héten zajló csillagászati közügyre, ismét csak jól sáfárkodva az egyik saját termékük és egy felkapott sztori között húzható párhuzammal. 

A bútoráruház jól ismert hirdetési dizájnja szerint készült képen egy húsgolyó látható úgy ábrázolva, mintha egy űrfelvételen látnánk. „Hagyományosan svéd, földöntúlian finom” – írták szlogenként a képhez. 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top