Vajon csak egy régi mondás, vagy valóban van alapja annak, hogy üres gyomorral ne induljunk neki vásárolni?
Nehéz megmondani. A jelenséget tanulmányokban vizsgálták – de valójában soha nem bizonyították – írja a Daily Mail.
Ettől függetlenül a tudósokat is megmozgatta a dolog, több kutatás, kísérlet is zajlott a témában:
A JAMA Internal Medicine című folyóiratban megjelent 2013-as tanulmányban egy kutatás eredményét összegezték: ennek keretében 68 embert koplaltattak öt órán keresztül, majd egy számítógépes játék segítségével, virtuálisan be kellett vásárolniuk. Mielőtt elkezdték volna a feladatot, a résztvevők fele kapott kekszet, a másik fele ugyanúgy éhen maradt.
Az eredmény a kutatókat is meglepte: a két csapat hasonló mennyiségben vásárolt, a különbség a termékek összetételében volt. Az éhes vásárlók csupa magas kalóriatartalmú ételeket, csokikat és cukrokat vásároltak, míg azok, akik kaptak kekszet a feladat elvégzése előtt, inkább ellenkezőleg cselekedtek, zöldségeket, gyümölcsöket vettek.
Egy újabb kutatás, amit a Michigan Egyetemen végeztek, arra a megállapításra jutott, hogy a korgó hasú vásárlók tényleg több mindent vesznek, de nemcsak élelmiszerből. A tanulmányukban a tudósok az elméletet iratcsipeszekkel tesztelték. A kutatók megkérdezték a résztvevőket, hogy éhesek-e, mennyi iratcsipeszt akarnak venni, illetve mennyire tetszett nekik az adott termék. Bár a korgó gyomor az elégedettségüket nem befolyásolta, olyan téren volt összefüggés, hogy a nagyobb éhség hatására több iratcsipeszre vágytak az éhes tesztelők.
Lényeg a lényeg: a kérdés nincs eldöntve, nincs egyértelmű válasz arra, hogy éhesen kevésbé tudunk ellenállni annak, hogy mindenfélét összevásároljunk. Azért, ha jót akarunk magunknak és a pénztárcánknak, semmiképp se induljunk el nagy bevásárlásra úgy, hogy előtte nem haraptunk valamit!