nlc.hu
Életmód

GVH-eljárás a Temu ellen

Besokallt a GVH: eljárás indult a Temu ellen

Megtéveszthette a vásárlókat a webshop. A magyar influenszerekre is rászólt a hatóság.

Versenyfelügyeleti eljárást indít a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a kínai Temu online piactér európai működtetőjével, a Whaleco Technology Limiteddel szemben a fogyasztókkal szemben tanúsított tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt – közölte honlapján a hatóság. Számos bejelentés alapján több eljárás is folyamatban van a Temu kereskedelmi gyakorlatával szemben.

“Pszichés nyomásgyakorlás” alatt a vevők

Az Írországban bejegyzett Whaleco Technology Limited az általa üzemeltetett honlapon, és a Temu mobilalkalmazáson keresztül valószínűsíthetően olyan árfeltüntetési és akciótartási gyakorlatot folytat, ami alkalmas lehet a fogyasztók megtévesztésére. A vállalkozás az által értékesített termékek esetében “akár 95 százalék” (vagy magasabb) mértékű kedvezményeket kommunikál bizonyos termékkategóriákra, azonban ilyen mértékű kedvezmény a kategóriára történő kattintással nem lelhető fel a találatok között.

A GVH azt is észlelte, hogy vállalkozás a honlapon, illetve a mobilalkalmazáson elérhető termékekre vonatkozó akciós ajánlataival összefüggésben a teljes vásárlási folyamat alatt a termékek elérhetőségére vonatkozó sürgető jellegű tájékoztatásokat tesz közzé, például:

  • “már csak 4 maradt”
  • “majdnem elfogyott”
  • “megvásárolva 1 perccel ezelőtt”
  • “Siessen! Több, mint x személy helyezte a kosarába ezt terméket”
  • “Keresett! x eladva az utolsó 24 órában”
  • “A közelmúltban x-en értékelték 5 csillaggal”

A hatóság szerint ezek az üzenetek a tartalmuk és vizuális megjelenítésük révén összhatásukban valószínűsíthetően alkalmasak arra, hogy a fogyasztókat sürgessék, illetve pszichés nyomásgyakorlás alá helyezzék a termék megvásárlására vonatkozó döntésük meghozatalában.

Az influenszereket is figyelmeztették

A GVH arra is felfigyelt, hogy a Temu a különböző közösségi médiumokban nagy követőtáborral rendelkező, magyar influenszerekkel is népszerűsíti a termékeit. Ezzel kapcsolatban a nemzeti versenyhatóság fokozottan felhívja az érintett véleményvezérek figyelmét a reklámozással kapcsolatos szabályok betartására, illetve ennek elmaradása esetén a lehetséges jogkövetkezményekre.

Sőt a GVH elnöke felszólító levelet küldött a Temu termékeit is népszerűsítő egyik hazai influenszernek, hogy hozza összhangba a hirdetési tevékenységét a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvénnyel.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top