nlc.hu
Életmód
Egy fulladó gyerek orvosi ellátásának kálváriája

Banális hiba miatt nem tudtak ellátni egy fulladó gyereket a váci ügyeleten

Végül a váci kórház gyermekosztályára kellett vinni, ott kapott csak ellátást.
doktor

Helyreigazítás

Ebben a cikkben azt állítottuk, hogy egy súlyos állapotú, fulladó kisfiú nem kapott megfelelő ellátást, mert az ügyeletes orvos nem tudott belépni a számítógépes rendszerbe.

Az Országos Mentőszolgálat lapunkhoz eljuttatott helyreigazítása szerint a valóság ezzel szemben az, hogy a gyermeket a doktornő az alapellátási ügyeleten alaposan megvizsgálta és hörghurut (bronchitis) diagnózissal átirányította a gyermekosztályra. A számítógépes rendszerbe történő belépés nehézsége az orvosi ellátást nem akadályozta, az adminisztráció a betegellátás után következik.

Pest megyében február 1-től mindössze 3 házi gyermekorvosi ügyelet működik, az egyik a váci kórházban. Március 15-én, reggel oda vittek be a szülei egy 2 éves, fulladó gyereket. Ám nem volt asszisztens a váci orvosi ügyeleten, ezért csak a városi kórház gyerekosztályán kapott ellátást a kisfiú. Az orvos – asszisztens hiányában – ugyanis nem tudott belépni a számítógépes rendszerbe, ezért máshová kellett fordulniuk – erről a gyerek szülei számoltak be az RTL Híradónak.

Az apa szerint az orvosnak késett az asszisztense, a mentőszolgálattól pedig 45 percig hiába próbáltak telefonon segítséget kérni. “A doktornő megvizsgálta a gyerekünket, de onnan továbblépni nem tudott, vényköteles gyógyszert nem tudott felírni, a rendszerbe se lépett be, papír alapon rögzítette, hogy mi volt” – mesélte. Az orvos ezután a váci kórház gyermekosztályára telefonált, ahol soron kívül ellátták a kisfiút.

A mentőszolgálat szerint az asszisztens csak késett, és az orvosok egyedül is képesek használni az informatikai rendszert. “A számítógépes rendszerbe az ügyeletes orvos magától is képes belépni, nem szükséges hozzá asszisztencia” – nyilatkozták.

A Magyar Orvosi Kamara szerint azonban a jelenlegi szoftver akadályozza a munkát. A kamara tagjainak tapasztalatai szerint “az informatikai rendszer felkészületlen”, ami nehézkessé teszi az adminisztrációt. 

Ami amúgy az új ügyeleti rendszert illeti, a Magyar Orvosi Kamara Háziorvosi Csoportjának vezetője még januárban megfogalmazta az aggályait. Többek között arra hívta fel a figyelmet, hogy az új ügyeleti rendszer nem vonzó a háziorvosok számára. „A legtöbben úgy érzik, hogy nem felkészültek a sürgősségi betegellátásra” – nyilatkozta Dr. Keczéry Attila, aki szerint az sem kedvező a háziorvosok számára, hogy miközben akár 40-50 kilométert is kell utazniuk ahhoz, hogy ügyelni tudjanak, meglehetősen kevés pénzt kapnak. Amúgy a praxisok óránként – a kiadásaikat leszámítva – bruttó 4000, azaz nettó 2660 forintot kapnak, azt is 1-2 hónap késéssel.

Kiemelt fotó: illusztráció, iStock

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top