10. Posztolj hétfőn!
Hétvégén kevésbé szívesen posztolunk, mint hétköznap, ami a téma szakértői szerint azt jelenti, hogy a családtagjaink és a barátaink körében kevésbé érezzük az igényét, hogy rajtuk kívül másokkal is megosszuk a gondolatainkat és az élményeinket, mint amikor épp a munkahelyünkön vagyunk. Magyarul: elvan a gyerek Facebook nélkül is, ha játszik. A legtöbb Facebook poszt hétfőn és kedden (19 és 18%) születik, míg a legkevesebb pénteken és szombaton (11 és 10%), ami nem lehet véletlen, ugyanis a posztok a legtöbb megosztást is épp hétfőn és kedden kapják, a legkevesebbet pedig a hétvégén.
9. Felejtsd el a túl rövid videókat!
Egyre többen posztolunk a közösségi oldalakon videókat, de ha szeretnénk, hogy sokan nézzék meg őket, akkor egyáltalán nem mindegy, milyen hosszúságúak. A BuzzSumo nevű internetes analitikusokat gyűjtő oldal számításai szerint a videódat akkor nézik meg a legtöbben, ha a hossza körülbelül négy perces (egy átlagos videoklip hossza, csak szólok), és akkor a legkevesebben, ha a 0-20 vagy a 40-60 másodperces sávba esik.
8. Mindig kell fotó!
Világgá kürtölnéd, hogy milyen király érzés süttetni a hasad olaszban? A Facebookon nem történt meg, ha nincs róla fotód. Persze ki is írhatod magadból, de a biztonság kedvéért pakolj mellé legalább egy képet. A BuzzSumo számításai szerint ugyanazt a posztot legalább kétszer többen olvassák, ha fotó is szerepel a szöveg mellett.
7. A lenyűgöző és vicces posztoké a világ
Ha azt akarod, hogy a posztod olvasott legyen, egyáltalán nem mindegy, milyen érzelmet közvetítesz. A BuzzSumo kielemezte a világ tízezer legolvasottabb cikkét az interneten, és arra jutott, hogy azok tesznek szert jó eséllyel a legnagyobb sikerre, amik lenyűgözik az olvasót (25%), és ezeket követik némi lemaradással a vicces/vidám (17%) posztok. A szimplán szórakoztatónak nevezett tartalmak 15%-on állnak, és az életörömöt sugárzó posztok is elértek 14%-ot. Ki mondta, hogy ez egy szomorú világ?
6. A 10-es a bűvös szám
Az interneten a listák bűvöletében élünk, de hiába találsz ki egy fantasztikus koncepciót, ha nem a megfelelő számot rakod elé. A megfelelő szám márpedig a tízes. A BuzzSumo kutatása szerint egy 10 fotó, ami szebbé teszi a napodat posztra jóval nagyobb eséllyel néznek rá, mint egy 15 fotó, ami szebbé teszi a napodat címűre. Vajon e cikk címében véletlenül szerepel épp a tízes szám? A 10 után a második legnépszerűbb szám egyébként a 23.
5. Hibák, amiket mindenképp kerülj el posztoláskor!
Ha nem igazán népszerűek a posztjaink, annak a szakértők szerint alapvetően öt oka lehet:
1. Túl hosszú a szöveg.
2. Túl sok linket pakoltál bele.
3. Direktben reklámozol valamit a posztban.
4. Nem reagálsz a poszt alatti kérdésekre és negatív véleményekre.
5. A posztban like-okért és megosztásokért esedezel.
4. Nem pörög egy poszt? Töröld!
Még a profik sem tudnak kizárólag agyonlájkolt, tömegek által megosztott posztokkal előállni, de a Forbes című üzleti lapnak erre is van egy javaslata: ha egy posztot nem lájkolnak, és osztanak meg nem sokkal a kikerülése után, a legjobb, amit tehetsz, hogy fél óra után törlöd. Így ha valaki felnéz az oldalra, csupa népszerű bejegyzéssel találkozhat, ami erősen image-javító tényező.
3. Ne légy too much!
A socialmediaexaminer szerint manapság a napi két bejegyzés az ideális a Facebookon ahhoz, hogy minden poszt a lehető legtöbb figyelmet kapja. Persze az oldal jellegétől is függ ez a szám, például egy híroldal Facebookos felületén ennél nyilván többre van szükség, de általánosan elmondható, hogy ha napi két posztnál többet raksz ki, akkor már túl sok vagy, és kevesebb figyelmet kapnak a bejegyzéseid. Hány ismerősödet törölted már azért, mert teliszemetelte a faladat?
2. Lájkold, és oszd meg mások bejegyzéseit!
A Facebook sok szempontból úgy működik, mint az emberi kapcsolatok általában. Minél több posztot lájkolsz és osztasz meg, a te bejegyzéseidet is nagyobb eséllyel fogják lájkolni és megosztani. Szeretve lenni annyi, mint szeretetet adni. Ennyi a lényeg.
1. Ezek a posztolós érzelmi állapotok
Az amerikai Fractl kutatása szerint tíz olyan érzelmi állapot létezik, amit az emberek szívesen osztanak meg a többiekkel, ezek pedig a következők:
- Szórakozás
- Érdeklődés
- Meglepettség
- Boldogság
- Öröm
- Gyönyör
- Élvezet
- Remény
- Vonzalom
- Izgatottság
Állítólag azért pont ezeket, mert szeretjük azt sugározni magunkról, hogy boldogok vagyunk, élünk, teli vagyunk energiával, és azt reméljük, hogy ezzel másoknak is boldogságot adunk. Az angol BrainJuicer kutatása szerint az emberek 69 százaléka egyszerűen nem szeret olyan információt megosztani magáról, ami őt kényelmetlenül érinti, és az is tény, hogy csak minden negyedik ember képes mások kárán örvendő posztot kitenni.