Ne felejtsétek el, hogy keressük az ország kedvenc általános iskolai tanárát. Jelölni már nem lehet, de kövessétek a jelöltekről szóló cikkeinket. A bemutatásuk után végül majd ti szavazhatjátok meg, ki legyen az ország kedvenc általános iskolai tanára! |
Scheibli Zsuzsa az Aquincum Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola 3.c osztályának az osztályfőnöke. Őt az egyik tanítványának édesanyja jelölte “az ország kedvenc tanára” címre.
“Zsuzsa már akkor belopta magát a szívembe, amikor a még óvodás kislányommal ellátogattunk az iskolába egy felmérőre, hogy kiderüljön, ajánlják-e a gyereknek a két tannyelvű oktatást. Ő ott Zsuzsa nénihez került, és a tízperces játékos beszélgetés után úgy jött ki az osztályból, hogy búcsúzóul kedvesen, szeretettel megölelték egymást. Már akkor eldöntöttem, hogy csakis hozzá kerülhet a lányom. Szerencsére ez így is történt, és azóta is tart a lelkesedés, mindkét részről” – kezdi levelét az édesanya, aki részletesen leírja, hogyan igyekszik Zsuzsa néni játékosan, de mégis komolyan közel hozni a gyerekekhez a tananyagot.
“A bemutató irodalomórán például betekintést nyerhettünk a hetek óta tartó honfoglaló játékba, amiről a lányom már rengeteget mesélt. Az osztály négy csapatra van osztva, akik egy-egy vezér nevét viselik, ők versenyeznek egymással. A magyar történelemhez – és így a 3. osztályos olvasásóra tananyagához – kapcsolódó feladatokat kapnak, amiket közösen kell megoldaniuk. Ottjártunkkor éppen Mátyásról, Szent Istvánról és IV. Béláról szóló feladatlapokat kellett kitölteniük néhány perc alatt, amit mindannyian szinte hibátlanul meg is oldottak. A jó válaszokért tallérokat kapnak a csapatok, és akinek a legtöbb tallérja van óra végén, az foglalhatja el a legnagyobb területet a faliújságra kifüggesztett Magyarország térképen” – írja az anyuka, majd gyorsan hozzáteszi: nemcsak a tanórákon van részük emlékezetes élményben a gyerekeknek. Zsuzsa néni rengeteg programot szervez a diákoknak, színházba, múzeumba, cirkuszba viszi őket, és mindig tele van ötletekkel.
“Második osztályban a Téli tücsök meséit olvasták el közösen a gyerekekkel, ehhez egy kis olvasónaplót készített, hetente megoldandó feladatokkal. Év végére pedig író-olvasó találkozót szervezett az osztálynak Csukás Istvánnal. Idén Berg Judit Ruminijét olvassák, szintén szerveződik a találkozó az írónővel.
A hiányzóknak mindig elküldi a leckét, szintén e-mailben. Az egyik, betegség miatt hónapokig hiányzó kisfiúnak is rengeteget segített, hogy haladhassanak otthon is a tananyaggal, és a visszatérés fokozatosan, a gyermek terhelhetőségét figyelembe véve történhessen.
Fontosnak tartom megemlíteni, hogy rögtön az első osztály indulásakor a Zsuzsa mellé kiválasztott, vidékről felkerülő társtanítónő a legutolsó pillanatban visszalépett, mégsem jött Budapestre, így ő egyes-egyedül vitte az osztályt fél éven keresztül, mire sikerült megfelelő tanító párt találni mellé! Ez alatt az idő alatt emberfeletti erővel dolgozott, hogy a gyerekek semmiben ne szenvedhessenek hiányt, és ugyanolyan kedves és mosolygós volt, mint mindig.
Azt gondolom, hogy ami egy tanítóban csak jó lehet, az Zsuzsában mind megvan, így aztán nincs egyetlen gyerek sem az osztályában, aki ne szeretne iskolába járni” – zárja levelét az édesanya.
Az eddigi jelöltek:
- Tüneményes levelet írtak a tanárnőjüknek a szigetmonostori diákok
- A táblán üzenték meg a diákok, mennyire imádják Kinga nénit
- Enikő néni a diákja után “küldte” az osztályát Thaiföldre
- A pé betűnél palacsintát sütött minden diákjának
- Szívből jövő, kedves levelet írt a tanárnő a beteg diákjainak
- “Tanító néni, nélküled nem élet az élet!”