Azt még korábban az Apple jelentette be, hogy az idei iPhone-ok tulajdonosai egy figyelmeztetést fognak majd látni, ha nem az eredeti kijelző marad telefonjukban – például egy nem szakszervizben történt javítás után. A cég egyébként azzal indokolta döntését, hogy ezekkel a kijelzőkkel problémák adódhatnak, például véletlen érintések fordulhatnak elő, helytelenné válhat a színkalibrálás és megnőhet az energiafogyasztás – olvasható a hvg.hu oldalon.
Ugyanakkor egy magyar szerviz, az APPSolute szerint az Apple magyarázata, miszerint a kijelző és a készülék alaplapjának összehangolására lenne szükség, nem állja meg a helyét, mert ezt semmiféle technológiai indok nem támasztja alá. Úgy vélik, ez pusztán az Apple üzleti érdeke, hogy ne lehessen gazdaságosan javítani a készüléket, helyette a felhasználó újat vásároljon.
„Továbbra is úgy látjuk, hogy ez rövid távú stratégia, mely gyengíti a felhasználók márkahűségét. Egy prémiumkategóriájú készüléktől tartósságot és profi terméktámogatást várna az ember, nem pedig 1 év garanciát” – írja a szakszerviz egy kedden megjelent blogposztjában.
(via)
Kiemelt kép: illusztráció, Pixabay