Kitartónak vagy szerencsésnek kell lenni ahhoz, hogy az ember ma egy szakrendelésre telefononidőpontot tudjon kérni, ugyanis sok esetben már odáig is teljesítmény eljutni, hogy valaki egyáltalán felvegye a kagylót.
„Kicsörög, csak nem veszik fel.”
„Harminc próbálkozás után feladtam.”
„Egy hónap után sikerült ma időpontot kapni.”
Az alábbi kommentek a Győri Petz Aladár Kórház betegeitől származnak egy Facebook csoportban – hozta a hírt az RTL Klub.
Van rá példa, hogy valaki két-háromszáz alkalommal is próbálkozott a telefonálással, mire sikerrel járt. A kórház főigazgatója szerint a járvány miatt félmillió vizsgálat halasztódott el, és most rendszeresen 50-60 ezer ember keresi őket időpontokért. Ugyanannyian fogadják a hívásokat, mint máskor, de ilyen számban a megkereséseket képtelenség kezelni. Arról számolt be, hogy egy nap alatt 2650 telefonos előjegyzésük volt, emellett pedig van még 5-600 beteg, akit úgy rendelnek vissza, hogy tőlük kapják az időpontot.
A helyzet nemcsak Győrben ilyen, országszerte találkozhatunk a problémával. Az RTL Klub stábja például egy budapesti szakrendelőt próbált hívni, ám többszöri próbálkozásra se vették fel a telefont, és egy másik helyen sem jártak sikerrel. A tapasztalat végül az volt, hogy minden második szakrendelővel tudtak csak beszélni.