nlc.hu
Aktuális
Dior és a rasszista reklám

Rasszizmussal vádolják a Diort, mert húzott szemmel reklámoznak

Kínában rasszizmussal vádolják a Dior luxusmárkát, mert egy modelljük felhúzza a szeme sarkát.

Kiakadtak a kínai vásárlók, miután a Dior francia luxusmárka a kínai közösségi médiában egy olyan hirdetést tett közzé, melyen egy ázsiai modell felhúzza a szeme sarkát. Bár a kiadó gyorsan eltávolította a reklámot, az indulatokat ezzel nem tudták lecsillapítani – írja a BBC.

női szem sminkelve

Ez a kép háborította fel a kínai vásárlókat (Fotó: weibo)

Az új sminkkollekció reklámja miatt azzal vádolják a Diort, hogy egyszerre próbál pénzt keresni és a rasszizmussal játszani.

A kínai állam tulajdonában lévő Global Times című újság szerkesztőségi közleményben szólította fel a márkát, hogy kérjen bocsánatot.

„A „szemed hátrahúzása… nevetségessé teszi az ázsiaiak, különösen a kelet-ázsiaiak megjelenését” – áll a közleményben. “Reméljük, hogy a Dior szembesül a hibáival, őszinte bocsánatkérést és választ kér az ázsiai társadalomtól, és világosan kijelenti, hogyan lehet megelőzni a hasonló problémák jövőbeni előfordulását.”

Egyes netezők a Diornak modellt álló kínai hírességeket is felszólították, hogy fejezzék be kapcsolatukat a márkával.

Bár a BBC kereste a divatmárkát, ők egyelőre nem szólaltak meg.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top