Kiakadtak a kínai vásárlók, miután a Dior francia luxusmárka a kínai közösségi médiában egy olyan hirdetést tett közzé, melyen egy ázsiai modell felhúzza a szeme sarkát. Bár a kiadó gyorsan eltávolította a reklámot, az indulatokat ezzel nem tudták lecsillapítani – írja a BBC.
Az új sminkkollekció reklámja miatt azzal vádolják a Diort, hogy egyszerre próbál pénzt keresni és a rasszizmussal játszani.
A kínai állam tulajdonában lévő Global Times című újság szerkesztőségi közleményben szólította fel a márkát, hogy kérjen bocsánatot.
„A „szemed hátrahúzása… nevetségessé teszi az ázsiaiak, különösen a kelet-ázsiaiak megjelenését” – áll a közleményben. “Reméljük, hogy a Dior szembesül a hibáival, őszinte bocsánatkérést és választ kér az ázsiai társadalomtól, és világosan kijelenti, hogyan lehet megelőzni a hasonló problémák jövőbeni előfordulását.”
Egyes netezők a Diornak modellt álló kínai hírességeket is felszólították, hogy fejezzék be kapcsolatukat a márkával.
Bár a BBC kereste a divatmárkát, ők egyelőre nem szólaltak meg.