Az Országos Mentőszolgálathoz évente több ezer megható levél érkezik, melyekben többnyire ellátott betegek, hozzátartozók vagy bejelentők mondanak köszönetet a mentősök áldozatos szolgálatáért. A mentőszolgálat szerint azonban vannak olyan levelek is, amelyek említésre sem lennének méltóak, most azonban mégis megosztottak ezekből egyet a közösségi oldalukon, szemléltetve, hogy „ilyen hálás” betegeik is vannak.
„Egy felháborodott budapesti nő írt, mert csaknem egy órát töltött a mentőautóban ülve. A 40 év körüli felkarsérült asszonyt ugyanis helyszíni ellátás után szállították volna kórházba lakásáról bajtársaink, ám út közben egy közelben zajló közterületi újraélesztéshez küldte tovább az egységet a mentésirányítás. Az e-mailben megjegyzi: »k*****ra nem akarom nézni a nyitott ajtón át, hogy csöveket nyomnak bele valakibe, akinek kék a feje!« A panaszos a mentésirányító azonnali felelősségre vonását követelte, így a mentők hivatalból kivizsgálták az esetet” – számoltak be az esetről.
A posztból az is kiderült, hogy tegnap lezárul az eljárás, erről pedig a levélírót is értesítették a mentők. „A rendszer adataiból kiderült, hogy a mentésvezető a lehető legjobb döntést hozta, így igaz, hogy a (stabil állapotú) nő szállításában 57 perc veszteglés történt, ám az újraélesztéshez 4 perc 16 másodpercen belül megérkezett a segítség, miközben egy távolabbi szabad mentőegység is riasztásra került” – írták.
Korábban arra is akadt példa, hogy egy „Ó b***meg!” miatt panaszoltak be egy mentőtisztet, aki – életmentés közben – aggodalmában eresztette el a káromkodást, illetve egy „elbújt mentőautó” miatt is érte már negatív kritika az OMSZ-t. Sőt azért is bepanaszolták már a mentőket, mert felverte a port a mentőautó -– a Margit körúti villamosmegállóban –, amikor egy 10 éves beteg gyerekhez sietett, ráhajtva a sínekre.
Kiemelt fotó: illusztráció, MTI/Balogh Zoltán