
A kiskereskedő oldaláról az alacsonyabb költség mellett elérhető nagyobb forgalom, a vásárló részéről pedig a nagyfokú rugalmasság és egyszerű használhatóság a legfontosabb előnye a hibrid boltnak, amely nappal hagyományosan működik, éjszaka pedig dolgozók nélkül. A COOP Szeged Zrt. új, hibrid üzleti modellje illeszkedik a hazai kiskereskedelemben már megfigyelhető trendhez, a minél nagyobb fokú automatizáltság térnyeréséhez. Sőt lehetővé teszi, hogy a vásárlók akár a hagyományos nyitvatartási időn túl – késő este, éjszaka vagy épp vasárnap – önállóan, emberi kiszolgálás nélkül jussanak hozzá a megszokott termékkínálathoz – írja a Pénzcentrum.
A megoldás révén a vásárlás menete is átalakul: a betérő vevő QR-kód segítségével tudja kinyitni az ajtót, megkezdeni a vásárlást, majd ugyanígy fizetni és távozni.
A technológia ugyanakkor nem vesz el az emberi jelenlétből: a háttérben egy diszpécserközpont működik, amely valós idejű segítséget tud nyújtani, ha a vásárló elakadna a rendszer használatában. Ha valaki nem boldogul a pénztárral vagy az ajtóval, egy gombnyomással tud emberrel beszélni. Igaz, nem személyesen van ott, de azonnali támogatást ad.
A bolt minden nap „felkészített” állapotban kerül át az éjszakai üzemmódba: tisztán, feltöltve, naprakészen. A személyzetnek ekkor informatikai átállítást kell végezni, hogy az automata rendszer működésbe léphessen. Ráadásul a vásárlók éjszakai ugyanúgy hozzájuthatnak friss pékáruhoz vagy tejtermékekhez, mint bármelyik másik napszakban – jegyzi meg a portál.
A rendszer nem veszélyezteti a munkahelyeket: az árufeltöltés, a takarítás, a technikai működtetés továbbra is humán erőforrást igényel, azaz attól senkinek nem kell tartania, hogy elveszíti a munkahelyét.
Kiemelt fotó: illusztráció, Getty Images