
Egyre komolyabb veszélyt jelentenek a csalók, akik ráadásul sokszor úgy tűnik, mintha egy lépéssel előttünk járnának. Felismerni olykor kifejezetten nehéz őket, hiszen hivatalos személynek adják ki magukat. Fontos, hogy fokozottan óvatosak legyünk.
A telefonos csalók eszköztára folyamatosan fejlődik, alkalmazkodik az emberek digitális szokásaihoz. Sok esetben a csalók kitalált, de hihetőnek tűnő helyzetekkel keresnek minket, céljuk a nyomásgyakorlás, a félelem keltése és a manipuláció.
Azonnal tedd le a telefont ha ezt a kifejezést hallod
Mostanra elterjedté vált, hogy a bűnözők banki tanácsadónak adják ki magukat, és olyan termékeket kínálnak, mint a hitelkártyák vagy a nyílt végű kölcsönök.
A hívás során profinak tűnő, meggyőző nyelvezetet használnak az áldozat megtévesztésére, személyes adatokat gyűjtenek, de azok megszerzése után az ígért termék végül soha nem aktiválódik.
Ha egy hívás során bárki azt mondja nekünk: „elindítunk egy próbahitel-igénylést”, akkor legjobb azonnal letenni a telefont, mivel az illető valódi célja olyan személyes adatok megszerzése „személyazonosság igazolása” ürügyén, mint amilyen például személyi igazolványunk száma, bankszámlaszámunk, címünk, születési dátumunk.
Az információk begyűjtése után a csalók kiürítik számlánkat, gyors átutalásokat hajtanak végre vagy kölcsönt igényelnek az áldozat nevében.
Hogyan lehet megelőzni ezeket a csalásokat?
A szakértők óvatosságra intik a lakosságot bármiféle hitelajánlattal kapcsolatban. Azt javasolják, hogy mielőtt a hitelkérelem benyújtását megkezdenénk, közvetlenül az intézménynél ellenőrizzük, hogy a cég a megfelelő felügyelet alá tartozik-e.
Hangsúlyozzák továbbá azt is, hogy semmilyen körülmények között sem szabad pénzt adni, átutalni vagy befizetni a kölcsön felvételének előfeltételeként, különösen akkor, ha a fizetést természetes személy nevére kérik.
Szintén résen kell lennünk olyan hitelajánlatokkal kapcsolatban, melyek azonnali kifizetést ígérnek, különösen akkor,, ha a követelmények nem egyértelműek és jelentős összegekről van szó.