A dél-afrikai SPAR Group hivatalosan bejelentette, hogy megválik brit leányvállalatától, az Appleby Westwardtól. A lépés része annak az átfogó stratégiának, amely a nemzetközi jelenlét szűkítését és a fő piacokra – Dél-Afrikára, Írországra és Srí Lankára – való koncentrálást célozza. A vállalat az elmúlt két évben már elhagyta Svájcot és Lengyelországot, most pedig újabb jelentős európai piacon húzza le a rolót.
„Eladjuk a brit üzletet, a tárgyalások folyamatban vannak arról, hogy kinek ” – erősítette meg a Reutersnek Angelo Swartz vezérigazgató a vg.hu beszámolója szerint, aki szerint a cég ma már csak mérsékelt terjeszkedési kedvvel rendelkezik a jelenlegi működési területein túl. A SPAR jövője egyértelműen a prémium irányba mutat: a Gourmet üzletformátum bővítése került a középpontba, a következő pénzügyi évben több új ilyen egység is nyílhat, a cég pedig öt éven belül akár százra is bővítené a számukat. A vállalat emellett az élelmiszeren túli kategóriákban – például a kedvtelésből tartott állatok ellátásában, az italok vagy éppen az építőanyagok piacán – is növekedési lehetőséget lát.

Fotó: AFP
A SPAR pénzügyi eredményei vegyes képet mutatnak. A 2025 szeptemberében zárult üzleti évben a hígított alapnyereség részvényenként 9 százalékkal esett vissza, ugyanakkor a cég bevétele 1,6 százalékkal nőtt, elérve a 7,82 milliárd dollárt. Az év második felében már látható élénkülést mértek, amit a nagyobb élelmiszer- és italforgalom, valamint a sikeres kiskereskedelmi programok hoztak.
Magyarországon bővít a SPAR
Miközben a vállalat több nyugat-európai piacról kivonul, Magyarországon éppen ellenkező folyamat zajlik: erőteljes fejlesztés és modernizáció.
A SPAR Magyarország több mint 2,6 milliárd forintos beruházással teljesen átépítette és megújította az Allee bevásárlóközpontban működő INTERSPAR hipermarketet.
Az áruház november 27. óta már várja újra a vásárlókat, immár több mint 3800 négyzetméteres, korszerű eladótérrel, átalakított berendezésekkel, megújított kínálattal és új technológiai megoldásokkal.
A fejlesztésnek köszönhetően modern fizetési rendszer, tíz önkiszolgáló és tizenkét hagyományos kassza szolgálja a gyorsabb vásárlást, digitális árkijelzők kerültek a polcokra, az áruház pedig több új részleggel – például lakberendezés, ruházat és játék – bővült.