Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
SOS egyszerű excelt
Sziasztok.
bocs - valaki tudna tippeket adni, mi az, amit egy irodában Excelből egy titkárnőnek tudnia "illik"?
holnap jön hozzám egy exceltanár, de szerintem - mint a múltkori is - nagyon elméleti lesz, tartományok, abszolút, relatív hivatkozások ...
de mi az, amit egy irodában tudni ILLIK?
válaszokat előre is köszi
Az utolsó mondatot nem fejeztem be, bocs!
Szóval azt a táblázatot kellett reprodukálnom, így egyben tesztelték majdnem az összes formázást :)
Szia!
Kimutatások alatt szerintem a pivot-táblát értették, nekem is kellett egy teszten, állásinterjún. Nem bonyolult dolog, én pl az excel saját súgójából tanultam meg, van ott sok "tréning", amik nagyon szemléletesek, még kis feladat is van a végükön.
Érdemes itt megnézegetni a többi tréninget is, nagyon sok hasznos dolgot lehet onnan megtanulni.
Amit hozzátennék az eddig elhangzottakhoz:
-formázásnál jól nézegesd meg a cellaformázást, a formátumokat (idő, összeg, tuzedesjegy)
-képleteknél a fix cellákat, a $ használatát
-függvényeknél a keresőfüggvényeket, vlookup különösen, nagyon hasznos, ha nagy adatbázisból kell adatokat kibányászni
-szűrés fontos tényleg
-grafikonok, itt főleg azt, hogy melyik adtasor honnan hová kerül, a tengelyekre hogy tudsz értéksort tenni vagy egyebet (fontosabb, mint a formázás)
-sorok, oszlopok fagyasztása (hogy van ez magyarul?), elrejtése
Szerintem nézd át a billentyűparancsokat is, ha interjúra kell majd a tudás, akkor nem mindegy, hogy mennyire profinkezeled a táblázatokat, pl entert vagy tabot ütsz a cellába klikkelés helyett, ilyesmi.
Az is jó ötlet, hogy vigyetek végig egy "feladatot", azaz ne csak a táblázat elmentéséig csináld meg a pédát. Nekem előző interjún létre kellett hozni egy olyan nyomtatási képet, amin szépen középre rendezve, fektetett lapon vannak az adatok.
Formázási feladatom meg olyan volt, hogy volt ott egy kép egy táblázatról (lila háttér, középre rendezett adatok, volt dőlt betűs, vstag betűs cella is, aláhúzott sorok, fehér betűk).
Elsőre kb ennyi, sok sikert!
Szia!
Nekünk van olyan tárgyunk, hogy "bevezetés az alkalmazott informatikába". Úgy gondolom, hogy ott kb. azokról volt szó, amik egy átlagos kimutatáshoz kellhet. Belinkelem neked:
http://www.epab.bme.hu/bevinf/Gy-Excel-Teglakat alogus/
http://www.epab.bme.hu/bevinf/Gy-Excel-Helyisegko nyv/
A "hogyan?"-ra kattintva nagyon részletesen leírja, hogy mit kell csinálni!
Biza, ha nem tudsz kimutatást készíteni a bevitt adatokról, akkor számolhatod számítógéppel :-)
Nos, egyébként az excelhez nem kell matekos végzettség:-) Hisz ő számol helyetted, csak a lelkéhez kell férkőzni :-)
Citrancs (o-val?)
Minden eddigi exceltanár-kisérletem egy matematikusi elme volt, ennek megfelelően az excel működésének alapjaival kezdte mindig. Ennyi
Ja - mindenkinek: formázni, táblázatba adatot bevinni persze tudok.
De mi az, amit sok álláshirdetésben olvashatunk:
"kimutatások készítése"?
gondolom, ez az, amit illik tudni..?
1. formázás: oldalbeállítások, betűméretek, rácsok, színek stb.
2. alapműveletek: összeadás, kivonás, szorzás, osztás
3. "fülek" közti műveletek
4. keresés
5. diagramm
Szia!
Azt nem tudom, hogy mit "illik" tudni pontosan egy titkárnőnek Excel-ből, inkább leírom, hogy én, mi mire használjuk.
Pénzügyi területen dolgozom, ahol mindenféle nagyobb mennyiségű adatot, főleg számadatokat tárolunk Excel táblázatokban. Tudni kell önállóan létrehozni egy táblázatot, illetve meglévő táblákban otthonosan mozogni. Ahogy Katyka írta előttem, formázás az alap, nézzen is ki valahogy, betűtípusok, adatok elhelyezkedése, színek, kitöltések használatával szebbé lehet tenni egy táblázatot. Szűrések, lekérdezések, egyszerűbb függvények használata, pl. összeadás, hogy kijöjjön mondjuk egy havi összbevétel. Adattípusok felismerése, megváltoztatása a táblázatban. Grafikonok készítése, inkább csak a saját szórakoztatásomra. Az elkészült táblázat elmentése, kinyomtatása, ilyesmi. Hirtelen ennyi jut eszembe. Hozzáteszem, akikkel dolgozom, nagyon bizonytalanul mozognak az Excelben, a követelmény sem magas. Néhányuknak a nyomtatás is gondot okoz:(
Ja, és szűrni az adatokra, kimutatást csinálni belőlük...
Meséld már el kérlek, milyen az az exceltanár :-)
Szia!
Kettőnél több lesz:
átlag, összesítés, jobb, bal, fkeres, azonos, nagybetűs, szum, stb....
kedves Katyka,
köszönöm szépen!
mondj pl. 2 alapfüggvényt!
köszi!
fura lehet, de eddigi munkahelyeimen, nem tudom miért, csak a word kellett! tényleg!
Szia!
Szerintem létre kell tudni hozni egy adatbázist (pl számlanyilvántartás, vagy postakönyv). Azt szűrni mindenféle adatokra.
Esetleg másikfajta adatbázisból grafikai kimutatást csinálni.
Tanulj meg néhány alapfüggvényt használni.
És formázni az excellen belül is.
Szerintem ennyi az alap. Nem bonyolult, nem kell semmilyen extra.