Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Lehúzós kisbolt romlott él
Sziasztok,
Kérdezném, hog mit lehet tenni. A faluban lévő két kisbolt ahova járok: rendszeresen beleszaladok olyan termékbe ami nem csak hogy lejárt szavatosságú, hanem tényleg romlott is. Már a sokadik alkalom. Nem adnak blokkot, egyik helyen sem, soha. Elagem van hogy ha már huzza az állam bácsit legalább engem ne húzna le, azzal, hogy eladja a romlott dolgokat. Sokszor megnézem amit veszek hogy nem jart-e le de pl most vettem franciadrazsét...eszembe nem jutott hogy az is lehet lejárt és rossz. Ehetetlen volt. Nem vagyok az a följelentgetős de ez már megérdemelné. Ráadásul iszonyat drágán ad mint a kettő mindent. Ezt ugy kell érteni, hogy a metrós árhoz képest duplán de més a Sparos árhoz képest is masfélszeresen. Mit lehet tenni. Nem jarok oda ha nem muszaj de van hogy kénytelen vagyok bemenni.
a szónok nem ellenfel gondolataival, állításával vitázik, hanem személyét minősíti, bírálja
Megjegyezted? Mert ilyet én nem csináltam -1--gyel. Úgyhogy a hiba a te készülékedben van.
fingom sincs róla
Végre egy jó mondat. Tényleg fingod sincs róla. Amiket bekopiztál kérdések. Ajánlom nézz utána mit jelent a személyeskedés. Mert ha szerinted ezt, amiket bemásolgattál, akkor Egyeske végigszemélyeskedte a fóruméletét.
Veled nem is fogok eljutni tovább a bájcsevejbe, rettentően unalmas vagy.
Nem érdemes ezen az úton továbbmenni.
Az egész olyan érdektelen.
"Mert ha magad akarnád megoldani, akkor pofán vernéd a boltost, mert nem ad blokkot vagy romlott árut ad hatodszorra is? Erre gondoltál?
Vagy a törvényes eszközökhöz folyamodsz, amik szintén érted vannak?"
"Nem elemezgettelek, hogy milyen is vagy te vagy mit is mutatsz itt magadról a fórumon. Lehetsz bármilyen. Nem függ a témától."
"Mondok egy egyszerűbbet, életszerűbbet:
Ha neked valamelyik hsz. nem szimpatikus, akkor először (vagy elsőre többször) reagálsz rá, a saját meglátásoddal, véleményeddel.
Aztán ha nagyon nem juttok dűlőre, beballagsz a modisba és "feljelented" az illetőt.
Tehát: a törvényes úton megoldod az ügyet, egy illetékes harmadik fél bevonásával.
Vagy:
Magam képtelen vagyok kiállni az érdekeim mellett.
Hárítok. Mindent és mindenkire.
?"
Velem még eddig se jutnál el bájcsevegésbe mert kiszálnék .
"Szippancs, átmentél mosolyka utánzatba. Te is egyre lejjebb csúszol, de nem az én problémám.
Ha ismered a személyeskedés szó jelentését, kopizd már ide, hol személyeskedtem vele. " - fingom sincs róla
Szippancs, átmentél mosolyka utánzatba. Te is egyre lejjebb csúszol, de nem az én problémám.
Ha ismered a személyeskedés szó jelentését, kopizd már ide, hol személyeskedtem vele.
Az itt olvasotakból csak ennyit látok ,hogy te vagy elégedetlen.
Miért lenne neki bármiféle baja ? Kiszált egy személyeskedésből ... s téged itt hagyott a saját válaszaiddal .... ez tragédia
Pár nap és kihevered
Felőlem azt csinál amit akar. Felőlem te is azt csinálsz amit akarsz.
Felőled meg akárhányszor leírom a véleményem. Pont.
És kért már moderációt, direkt utána néztem.
A saját módszere nem tetszik neki, ennyi a baja.
''A törvény ebben a formában nem értem van. A törvény az államért van. Milyen nevetséges még a feltételezés is, hogy a vársárló jogaiért kell az adóhatósághoz betelefonálni."
Ebből emelted ki az egyik felét a leírtaknak és saját képalkotásod szerit elmélkedtél .
Pedig leírta ő a bolt tulajdonosának szólna és nem az adóhatóságnak csak ennyi .
A moderációval kapcsolatba meg -1- nem szokott moderációt kérni . De általánosságokban írt köntöst se vessz magára csak azért mert te akarod.
Kisgyermekes anyukaként intézem a bevásárlásokat. A környékükön van egy szuper pékség, finom dolgokkal. Én is csak minden második alkalommal kapok ott nyugtát, egyszerűen csak a zsebszámológépen adogatja össze. Az eladó nagyon kedves mindenkivel, nyilván amikor meglátja, hogy a babakocsival megyek be nem izgul, hogy Apeh ellenőr vagyok, és már ismernek, de azért az apehosok is bevetnek mostanság mindenféle álcát.
Könyvelőként dolgoztam, mindkét oladal (Apeh és vállalkozó) érdekeivel tisztában vagyok és átlátom, és tudom, mennyi marad az egyéni vállalkozó zsebében... szinte semmi. Ez a helyzet ma itthon.
Nem zavar, ha hasztalan, attól még leírom, amit gondolok. Hogy mit kezd vele, vagy bárki más mit kezd vele, magánügy.
A legtöbb embernek elviselhetetlen, ha a saját fagyija visszanyal.
*
Vicces ügyfél :) Ő legalább értette.
Nem tudom mi lelt, hogy két napja nem lehet veled beszélgetni, biztos megvan rá az okod. Próbáltam rávilágítani arra, hogy a hivatalos szervek értünk vannak és ha hozzájuk fordulunk, nem azt jelenti, hogy másra hárítom a saját megoldandó feladatomat, hanem igénybe veszek hozzá olyan eszközt, ami törvényes és jogos minden értelemben.
Azt sem tudom, milyen hsz-re gondolsz, amire azt írtad, az "ilyeneket" átléped. Az enyémet? Vagy azt, amire példát hoztam, hogy te is igénybe veszel "hivatalos szervet" a problémáid megoldására, lsd. moderáció.
Na mindegy. Részemről sincs több ebben a témában. Szia.
A SPAR nagyon odafigyel ilyenekre.
Ha minőségi húst akarok venni,mindig odamegyek.
Nagyvárosban lakom, ahol nagybolt,kisbolt, piac egyaránt megtalálható.
Tescó, Auchan,mindkettőben vettem romlott húst.
Sőt, a piacon is.
Sajnos.
Van egy garázsbolt nem messze tőlünk, úgy tűnik, ott sem lehet csalódni, már rákaptam, mert itt mindig friss a hús.
Pedig kisbolt.
Nem is veszekedtem, csak szóltam, hogy a somlói ehetetlen.
Szó nélkül visszakaptam a pénzt, ő sem méltatlankodott.
Nem volt közöttünk harag.
Mé ne?
Erről a hasztalan próbálkozásról jutott eszembe a következő történet.
A cég ahol dolgoztam ( régesrégen) kifogyott az aprópénzből.Így szóltam egy kis tanulógyereknek, hogy menjen át az OTP - be a kitöltött cetlivel, pénzváltás miatt.
leszámoltam neki az ezreseket és megmutatva a lapot kérdeztem tőle, hogy érti- e mit kell tenni.
Nem mondott semmit.
Erre még egyszer elmondtam neki.
Nézett rám a ( kevésbé ) okos kis szemeivel, és egy árva kukott sem szólt.
Egyik ügyfelünk ott állt mellettünk és figyelt.
Nos, szépen nyugodtan megint elmondtam a gyereknek mi a teendő, hogy világos legyen neki minden.
Megint nem szólt semmit.
Kis idő múlva megszólalt aaz ügyfelünk: hát nem látja hogy nem érti.
Ha már egyszerű, akkor válaszolok egyszerűen, hátha érthető leszek.
Az ilyen hsz-okat, vagy tán másokat is eddig átléptem, és ezután is ezt teszem.
Nincs dolgom vele. Sem senkivel, aki ilyen területre tereli a beszélgetést, aminek csak a szóváltás a lényege.
Szép napot neked.
Mondok egy egyszerűbbet, életszerűbbet:
Ha neked valamelyik hsz. nem szimpatikus, akkor először (vagy elsőre többször) reagálsz rá, a saját meglátásoddal, véleményeddel.
Aztán ha nagyon nem juttok dűlőre, beballagsz a modisba és "feljelented" az illetőt.
Tehát: a törvényes úton megoldod az ügyet, egy illetékes harmadik fél bevonásával.
Vagy:
Magam képtelen vagyok kiállni az érdekeim mellett.
Hárítok. Mindent és mindenkire.
?
Egy kicsit messzemenő következtetésekkel állok szemben. Ez nekem már nem arról szól, ami a topik témája.
Lehet, hogy ésszerűtlenül tudok gondolkodni, így nem is akarok ésszerűnek tűnni, tehát nem haladok tovább ezen a szálon.
Nem elemezgettelek, hogy milyen is vagy te vagy mit is mutatsz itt magadról a fórumon. Lehetsz bármilyen. Nem függ a témától.
Milyen nevetséges még a feltételezés is, hogy a vársárló jogaiért kell az adóhatósághoz betelefonálni.
Ilyen alapon az ügyvédnek/jogásznak sincs értelme, mert az is hárítás? Oldja meg ő?
Fura egy gondolkodás ez, de semmiképp nem ésszerű.
A fogyasztóvédelem miért az államért volna? A fogyasztókat védi. Benne van a nevében. Ez a törvényes módja annak, hogy kiállj magadért. Kiállhatsz úgy is, hogy szóban kardozol a boltossal vagy elhagyod a boltját, átmész másikba, majdcsak észreveszi magát vagy ha nem, akkor tönkremegy. De addig még sokmindenkit meg fog károsítani és jogtalan előnyökhöz jut és egyébként sem teheti meg mindenki, hogy másik boltba sétáljon át, mert 1 van a faluban.
Ha a gyilkos mellett is elsétálnánk, majdcsak rájön, hogy bűnös, vagy nem, de előbb-utóbb a lelkiismerete miatt megrogyik.. De addig még sokmindenkit megölhet. Minek ide ügyvéd..
Igen, pofán verném. Ha az én lennék. De én én vagyok. Nálam ez nem megoldás, hanem agresszió, amit a magam elégedetlensége generál(na).
Ha már ennyire a személyes megoldásom az, amiről érdeklődsz. De ajánlhatom a topik elején leírtakat. Is. Ha még nem tiszta, hogy milyen is vagyok én. Legalábbis, amit itt mutatok magamról a fórumon.
A törvény ebben a formában nem értem van. A törvény az államért van. Milyen nevetséges még a feltételezés is, hogy a vársárló jogaiért kell az adóhatósághoz betelefonálni.
Antirónai pontosan leírt mindent, ami együtt jár egy kisbolt vezetésével. Aki ezt ismeri, az nem is fog itt lejárató kampányba azért, hogy milyenek a kisboltok tulajdonosai.
A topikban megjelent hsz-ok azt sugallják, hogy minden kisboltban csak romlott árut adnak, csak blokk nélkül, csak drágán, csak lejárt szavatossággal.
Ha mindenki megtenné, hogy szólna a boltvezetőnek, amikor ilyennel találkozik, biztosan levennék a polcról. Ha ez többször megtörténik., előbb utóbb a boltosnak is észre kell vennie, hogy így nem tudja az áruját eladni, tehát igyekszik odafigyelni.
De ha nem, akkor szépen tönkremegy, ha nem vásárolja meg senki a kitett lejárt árut.
Szia, lehet, hogy nem ad blokkot, de ha kisbolt a faludban, talán emlékeznek rá, hogy ott jártál és vettél tőlük ezt-azt... Szóval én tuti, hogy visszamennék a romlott kajával reklamálni. Nyugodtan fenyegetőzz fogyasztóvédelemmel meg apeh-kal is, attól megijednek.
Sajnos tényleg mindent meg kell nézni, és nem csak a kis faluk kisboltjában... nekem múltkor egy multinál sikerült olyan tojást vennem, ami a doboz szerint 3 nappal azelőtt lejárt...
Én nem emlékszem rá, hogy a SPAR.-ban valaha is vettem volna romlott vagy lejárt szavatosságú terméket. CBA-ban igen, kisboltban gyakran, a TESCO-ba meg éppen ezért még csak nem is járok.
Egyébként meg hihetetlen, hogy néha egy termék romlott, annak ellenére, hogy nem is lejárt a szavatossága - gondolom az elégtelen hűtés miatt. És igen, számlát kisboltban én még nem nagyon kaptam.
Ahhoz képest, hogy mennyit sírnak, szerintem jobban meg kellene őket regulázni.
Spongyát rá...... :-)
Még egy rövidke erejéig visszamennék oda, hogy "rosszul felmért készlet".
Ha meg nincs friss tej, vaj, felvágott - akkor azért óbégat a vásárló, hogy "ebben a boltban sz.rt se lehet kapni".
Én emlékszem, még fiatalkorunkban, mikor sokat jártunk kirándulni..... Ha egy kis faluban szálltunk meg (10-20 ember), előre kellett szólni a boltosnak, hogy másnapra hozzon több kenyeret, kiflit, vagy párizsit, kakaót..... De felvágott csak heti 1x vagy 2x volt - aznap el is fogyott. MErt az emberek kvázi megrendelték. szóltak előre, miből mennyi kell.
De mostanság hogyan készletezzen egy boltos? Álmodja meg, hogy hányan felejtik el megvenni a tejet-kenyeret a szomszédos városi teszkóban ?
Tényleg nem akarom a kisboltosokat védeni, de akkor is lenne ajvék, ha bezár a bolt.
Valahogy mégis csak sikerült kiolvasni belőle.De valóban nem írtál arról.
lehet hogy a hiba az én készülékemben van.
Nem tudom, te milyen nagykerbe jársz, de én pár hete - sok év szünet után - elmentem egy METRO-ba. Hanyattestem az áraktól!!! Az állítólagos nagyker áraktól... Horribilis!
Ha nem érted a vállalkzoás alapjait sem, akkor ne puffogj!
Ha egy kereskedő heti 100 liter tejet tud eladni, akkor ott van neki a - fiktív összeget írok -3-4 ezer ft-os benzinköltsége úgyanúgy az árun, mintha ezer litert venne.... Ez utóbbi esetben ugye tizedannyi száll.ktsg. jutna a tejre. És így van ez a többi árunál is.
Aki kis faluba költözik, számításba kell hogy vegye ezt is. Bőven kompenzálja az, hogy tizedáron tud telket venni pölö......
Nem tudom, hogyan sikerült azt kiolvasnod a hsz-omból, amire reagáltál....
Egy szót sem ejtettem a romlott élelmiszerről.
Csupán az árrésre vonatkozó megjegyzésére (hurrogására) reagáltam!!!!
Én sem járok kisboltba!
Piacra igen, mert vannak jól bejáratott kistermelők, kiskertesek, akiknél tudom, mit vásárolok... És tőlük nem sajnálom a plusz pénzt, ha mondjuk 10-20%-kal drágábban veszem meg a gyümölcsöt v. zöldséget, mint a kofánál, vagy a hipermarketben. Mert tudom, hogy ő fáradozott vele.
Röhej, hogy tényleg sokaknak fogalma sincs, micsoda járulékok, adók, egyéb terhek rakódnak _csak a bérre_, és akkor még hol vannak az általad is említett költségek...
Puffogni azt mindenki tud. :-D
Mert ha magad akarnád megoldani, akkor pofán vernéd a boltost, mert nem ad blokkot vagy romlott árut ad hatodszorra is? Erre gondoltál?
Vagy a törvényes eszközökhöz folyamodsz, amik szintén érted vannak?
minek akarok én nyáron somlóit enni ?
Minden bizonnyal szereted. :o)) És még az sem biztos, hogy a boltosnak volt arról sejtése is, hogy nem jó az áru. Gondolom, a gyártóval brusztolta le a dolgot.
Ha húst veszünk, azt nagyon nehéz ott megállapítani.
Ugynakkor már jártam úgy, hogy vettem somlóit, nem lejártat a boltban, igaz, nyár volt, hazavittem, és felbontás után savanyú volt. 3-at vettem egy lett felbontva.
Visszavittem. Mindet. szó nélkül mindháromért visszaadták a pénzt.
Mondjuk,minek akarok én nyáron somlóit enni ?
Engem nem érdekel, hogy kicsi vagy nagy.Egyformán vonatkozik a szabály rájuk.
A milliomost is megbünteti a rendőr, ha 200 Km/h -val száguldozik meg a minimálbérest is.
Nem érdekel ki fizeti ki könnyebben.Tegyen róla, hogy ne legyen romlott áru a polcokon.Ha meg van, az szabályt szeg és bírság jár érte.Figyeljen oda, főleg a kis boltos, mert még kevésbé teheti meg, hogy mulasszon, nem csak a bírság hanem a vevők elvesztése miatt is.
Szervusztok !
Visszaolvasgattalak benneteket.
A nagyboltban ugyanúgy átvágják az embert, figyelni kell.
Én nagy piacrajárós vagyok.Bizony, szóltam már, hogy na, akkor tegyük újra mérlegre az árút,mert az nem annyi.
Nem annyi volt.
Volt, hogy vettem többfélét a piacon, elpakoltam, számolt az eladó, és rájöttem, hogy sokat számol.
Mondtam neki, hogy akkor kezdjük, kipakolok a táskából,és újrakezdjük.
Azt mondja, nem kellett volna elpakolni.Mondtam, de el kellett, viszont nem gondoltam, hogy ennyit számol.
300.-Ft-ot adott vissza, ennyire nem számolt jól.
Mert én bizony szólok.
Romlott áru ?
Én mindig visszaviszem. Ez eszetekben sem jutna ?
Nem fenyegetőzöm, rosszul visszaadásnál sem, rossz árunál sem, visszaviszem, és soha gondom még nem volt belőle, visszavették, kicserélték, pénzt visszaadták, attól függ, mit akartam.
Határozott az tudok lenni, egyik esetben sem ütköztem még ellenállásban.
Nem tudom, ez esetleg miért nem jut eszetekbe.
Hogy visszavinni az árut.
Visszakapnátok a pénzt.
Fellépés kérdése.
De feljelentéssel még soha nem fenyegetőztem, talán ezután sem tenném.
Szia!
Amit írsz, az gyakorlatilag azt jelenti, hogy folyamtosan te a vásárló nyeled le a kisboltos kereskedő rosszul felmért készetéből a lejárt határidejű termékeket.
Aki ezt akarja felvállalni, az tegye azt.
De amikor a ramaty áruért kimondja hogy a vevő fizessen x Ft-t , akkor a vevőnek lehtősége sincs elvinni X - akárhány Ft-ért az áru.
Mert ő ( mármint a boltos) nem enged a 21 - ből.
Azonkívül van élelmiszerbiztonság is, akármilyen hihetetlen.
Ha valaminek lejárt a fogyaszthatósági határideje, hát lejárt.
Nálunk volt itt egy ilyen vállalkoző, aki szó szerint koppasztotta a falubalieket.Ugyanis csak ő volt itt 3 bolttal.
A kukacos rizstől kedve a vissza nem vett palackokig rengeteg mérget okozott a falu lakosainak.
Arról nem is beszélek, hogy patikai áron, szinte grammokként árult mindenz .Mondom horribilis árakért.
Ráadásul tudvaán hogy minden nagyon messze van, akkora pofája volt mint egy szekrényajtó.A kevésbé tehetőseket minden alkalommal megszégyenítette.
Hidd el, hogy sok helyen ez még ma is így van.
A kisboltos és a polgármester az úr a faluban.
Hála az égnek tönkrement.
Az ilyen kereskedők saját maguk hajtották be a vásárló közönséget a multik úzleteibe.
A Saját szempontomból az a megoldás, hogy nem megyek oda mert nem friss az áru.
Ahogy nem veszek húst, és húskészitményt- felvágottat a tescoban sem, mert ott is eladják simán a romlottat.
Fel lehet jelenteni... igen.. a kisboltos tönkremegy bele, a tesco meg röhögve fizeti ki mellényzsebből.
Ha nem tudja fenn tartani,akkor húzza le a rolót vagy próbálja becsületesen ellátni a feladatot amíg megy.Nem tartom elfogadhatónak semmilyen körülmények között, hogy lejárt termékeket áruljon.Igen, ha nem veszik meg és lejárt, köteles leselejtezni, ne a vevőn akarja már leverni a veszteségét.Az ilyen kereskedő undorító és megérdemli, hogy ráküldjék a hivatalos szerveket.
Nem is az a megoldás, hogy ne menj oda, és akkor nem jársz rosszul.
Elképesztően sok ember van, akinek fogalma sincs mekkora és milyen költségei vannak egy vállakozásnak.
A kisboltosnak is.
A kisboltos nem tud olyan nagy tételben árulni és ezért rendelni sem, mint amennyit egy multi vesz meg. Ezért aztán nem is kap akkora kedvezményt... sőt.. ki sem szállitják neki az árut, ő maga kell, hogy utánajárjon, Tehát még az üzemanyag költsége is őt terheli.
A többiről meg már írtam...
Lehet számolgatni, hogy egy 2-3 alkalmazottas kisboltnak mennyi lehet a bérköltsége havonta.. és mennyi a bérleti dij, mennyi a rezsi a villanyszámla... és az adó-
Ebből már lehet következtetni, hogy milyen árréssel kell kb dolgoznia.
Nem ad számlát? lehet ő is számla nélkül kapott akármit, hát próbálkozik ő is.
spec én nem járok kisboltba. pont azért mert nem vagyok a pénzem ellensége.
Hogy én mit tennék?
1. nem mennék be, csak ha minden kötél szakad. Úgy értem, tényleg, csak ha minden kötél szakad.
2. ha bementem, minden árunak megnézném a szavatosságát. Upsz, itt nem is kell feltételes mód, kajának mindig megnézem a lejárati idejét. Úgy értem: nem néha-néha és nem is sokszor, hanem mindig.
3. ha bementem, minden alkalommal szólnék, hogy kérem a blokkot. Max. pofákat vág és lassú, de akkor is elkérném és magammal vinném. Máris lehet mivel reklamálni, ha mégis átcsúszott volna romlott kaja a kettes ponton.
4. ha bementem, a visszajárót megszámolnám. Úgy értem: mindig, ahelyett, hogy utólag puffogjak, hogy már megint átvertek. Ha "elszámolta magát", hát szólnék, hogy ez biza nem stimmel. Max. pofákat vág és lassan ad vissza.
5. ha nagyon sok időm/energiám lenne, hát feljelenteném. Na erre nem szokott kedvem lenni, a fenti négy pont (nekem) bőven elég. Ha jó ideje forrna bennem az indulat, hogy "most már aztán tényleg fel kéne jelenteni", akkor inkább megtenném, ahelyett, hogy feleslegesen túráztatom magam.
Eszembe sincs védeni a csaló, romlott cuccot áruló kisboltokat, DE!!!!
Ha te boltos lennél, akkor ugyanannyiért adnád az árut, mint amennyiért beszerzed?
Szerinted egy boltosnak nincsenek költségei (bérleti díj, áru szállítási költsége, alkalmazott fizetése, stb. stb., amit fedeznie kellene az árrésnek....?
Jópofa hőbörgés, hogy húúú, de mennyit rátesz a nagyker árra.... Te mennyit tennél rá...?
Lillarékával értek egyet. Aki nem elégedett a bolttal, az szavazzon a lábával, és ne menjen oda.
Hát ne vásárolj ott. Ilyen egyszerű.
Egyébként nekem is van egy üzletem - nem kisbolt, más a profil. Sokszor a Metro-ban veszem/vettem meg az üdítőket a vendégeknek. Kb. 2 hónapja jártam úgy, hogy besederettem és becsaptam a kosárba többek között 2 rekesz Light Cola-t. Az üzletbe a lányok a leltárbavételkor vették észre, hogy 1 hét múlva le fog járni az összes! Nem volt lehetőség visszamenni 1 héten belül a munka és egyéb történés miatt, így mi ittuk meg.
Manapság már mindent meg kell nézni, mindenkinek! Egyszerűen nincs mit tenni.
Gondoltál már arra, hogy a tampon lejárhat? Én ilyenbe is belefutottam. Pár hete vettem eg ydoboz tampont. Kibontáskor nézem, hogy milyen fura a rajta lévő átlátszó csomagolás, egész fura módon nyílil, ilyet én még sose láttam. Nem is sikerált kibontanom többet sem a megfelelő módon. Nézem a dobozát és majd leestem a lábamról, a dobozon oroszul volt ez meg az írva, összehasonlítva egy másikkal pont úgy nézett ki, csak orosz szöveggel. Nézem a dátumot, amiről nem tudtam kideríteni, hogy gyártási szám, gyártási dátum vagy lejárat, de mindegy is, mert 8 évvel ezelőtti volt. Na ez is ment a kukába!
Elgondolkodtam azon az egyszerű és elhamarkodott kijelentésen, hogy menj, és jelentsd fel. Nem nagy ügy, még telefonon is el lehet intézni.
Nos a gondolatimmal eljutottam addig a pontig, hogy amit magam képtelen vagyok elrendezni a kisboltossal, azt mással akarom elintéztetni.
Le lehet vonni ebből a következtetést: Magam képtelen vagyok kiállni az érdekeim mellett.
Hárítok. Mindent és mindenkire.
A bolt azóta sem zárt be, de hallottam a tulajt panaszkodni, hogy többször is megbírságolták, mert nem tudta igazolni néhány áru eredetét.
Még ő panaszkodott?
Hát vegye elő a számláját és nyugtassa meg az adóellenőrőket hogy minden OK.
Irány a Fogyasztóvédelmi Hivatal.
És minden alkalommal élj ezzel a lehetőséggel.
ne hagyd magad átverni, és ne hagyd magad hülyének nézni.
Kérd a blokkot, ha nem ad, akkor irány a NAV.
Hivhatjuk becstelenségnek is.. meg hivhatjuk kényszernek is.
Ilyen magas adók, járulékok, és egyéb költségek mellett nem tudja kitermelni a saját megélhetését sem... sőt... lehet az adóját és járulékát is nehezen.
Tehát vagy tönkremegy, vagy tönkremegy.
Lehet rajta háborogni, feljelenteni, veszekedni vele.
A helyzet az, hogy sehol nem éri meg a kisboltot fentartani manapság. Egyrészt sokkal drágább minden mint a multiknál, hiszen a kisboltos is ott szerzi be az árut, aztán sokkal kisebb a forgalom, mert az embereknek már nem gond beugrani városba nagybevásárolni.
Nem is értem honnan veszitek azt az oltári nagy hülyeséget, hogy csak a napi fél kiló kenyérért fog bemenni a falu népe akkor majd abból megél a kisboltos. Ki tudja fizetni az adóját- járulékát, egyáltalán kitermeli a saját költségeit.
Elég nagy marha aki ma kisboltot üzemeltet a városokhoz közeli falvakban.
Nyilván.
Csakhogy ez nem megoldás a becstelenségre!Nem vagyokén erkölcscsősz :), de azt hiszem, ez nem egyszerűen ennyiről szól.
Sziasztok!
Ez a szám jó ötlet!
Én sem szeretek feljelentetéssel fenyegetőzni, de azt sem szeretem, hogy engem nézzenek hülyének.
Mégis kaptam már 3 hete lejárt szavatosságú szárazkolbászt olyan kisboltban, ahol ismerősként üdvözöltek
.
Nem nézte meg a lejáratot, mert még nem bűzlött?
Vagy úgy gondolta, ehető az még?
Sosem fogom megtudni, mert én akkor visszamentem a blokkal és a lejárati cimkével, és közöltem az eladóval /nem volt benn a tulajdonos/ , hogy most jártam itt utoljára.
Pedig szinte törzsvásárlónak számítottam addig, és jelentős összegeket hagytam ott vásárláskor.
Ennek kb.3 éve.
A bolt azóta sem zárt be, de hallottam a tulajt panaszkodni, hogy többször is megbírságolták, mert nem tudta igazolni néhány áru eredetét.
Tehát működik az ellenőrzés hivatalból is, de gondolom, gyakrabban a körmére néznek annak, akire panasz érkezik.
Nagyon egyszerű a dolog.
Nem kell bemenni.
Akkor Neked nem lesz károd.
Itt jelentsd be, hogy lejárt élelmiszert árulnak:
(zöld szám)
http://www.nebih.gov.hu/
Neked elvi kérdés... a kisboltosnak pedig megélhetési.
A magyarüzletlánc boltjaiban lehet nem kapsz lejárt árut.. Nem kapsz, mert a magyarüzletáncok üzemeltetői a dolgozóikkal fizettetik ki ami lejárt Abból az éhbérnek sem nevezhető valamiből amit ott fizetésként kapnak.
A kisboltos meg élni akar. Ha tönkremegy az elvei vagy a saját hülyesége miatt, akkor ugyis máshová kell majd járnia az eddig kisboltba járóknak.
A magyar bolton meg csak röhögni tudok. magyarboltban kinai fokhagyam, spanyol paradicsom, marokkoi paprika és szlovák tej...
Amikor bementem egy boltba, nem vettem el a blokkot. Rám szóltak, hogy vigyem le, mert ellenőrizhetnek.
Igaz, ez nem egy kis bolt, de hasznos információ.
Én mit tennék? Persze abban az esetben, ha ez engem tényleg zavar. És zavarna.
Addig nem mennék el a pénztártól, amíg nem kaptam blokkot és nem számoltam meg a visszajárót. A visszajáróval meg is teszem minden alkalommal. És ha kell, akkor igen, minden alkalommal szólnék.
Volt, hogy romlott árút vittem haza, mivel be volt csomagolva, nem ellenőriztem le. De nem vittem vissza, mert egyszerűen lusta voltam. De ha visszaviszem, akkor megnézném azt, aki nem foglalkozik a reklamálásommal.
Szóval és tettel érdemes cselekedni. Ha valami nem tetszik, vagy nem vagy megelégedve, akkor ne a másiktól várd el, hogy ő majd tesz ennek érdekében. A te dolgaidat magadnak van csak lehetősége elrendezni.
Fogjatok össze barátnőkkel!
Osszátok szét a benzinköltséget! Ráadásként útközben még jól is érzitek magatokat...
Írj listát, a boltban pipálj mindent, amit már megvettél!
Elvi kérdés, hogy olyan árut nem teszek ki a polcra és adok el, amit magam sem vennék-ennék meg!
Milyen erkölcsi hozzáállás ez?Az ilyen üzletet támogassa valaki-bárki- is?
A magam részéről igyekszem mindig magyar árut venni és magyar boltot előnyben részesíteni.
De ezért "cserébe" elvárom, hogy pont egy olyan boltban nem adjanak el hulladékot nekem, ahová nap mint nap betérek.
Lehet, hogy drága a benzin, de megveszel sok kis apróságot ami lejárt (add össze), az pedig kútba dobott pénz! Tehát mérlegelj, vagy úgy kalkulász, hogy benyeled ezt a pár kis tételt, amit nem nézel meg és mondjuk kidobtál 200 Ft-ot (ez csak egy alkalom) vagy inkább költöd benzinre, de tudod, hogy amit megvettél azt meg tudod enni.
Mondjuk nálunk simán járnak át a szomszád faluból bevásárolni bicóval (nem tudom ez nálatok működhet-e).
Pedig figyelni kell! Nekem ha csak úgy a kezembe nyom egy marék aprót visszajáró címszó alatt akkor megszámolom! A nyugtát pedig kérem, ha nem ad, de erre már ritkán van szükség. A saját érdeked!
Listát kell írni (kisebb az esély a csábulásra), nem felejted el mi kell. Havi 1-2 nagy bevásárlás, ahol feltöltöd a készleteket (akár édessége is, hogyha elcsábulsz ne kelljen a kisboltba menni), és tényleg csak végszükség esetén bemenni, mintha nem is létezne a bolt.
Csak azt nézik hülyének, aki hagyja magát!
Elöttem már írták.. azért én is írom..
Nincs elég forgalma, hogy eladja a felvásárolt- berendelt árut, mivel csak kisbolt.
Amit megrendelt, vagy felvásárolt a Metroban, azt el is akarja adni, mert rárohad és vesztesége lesz benne.
Valószinű nem tudja kiszámolni, miből mennyi fog fogyni, mert vagy nem ért hozzá, vagy nagyon változó a forgalma.
Hogy mit tehetsz... feljelented és akkor majd jól megbüntetik, annyira, hogy tönkremegy és nem lesz kisbolt a faluban.
Nem mész oda többet és másokat is felbujtod, hogy ne menjetek- hanem inkább összefogva a közeli városba kocsival.
Ebben az esetben is elöbb- utobb tönkremegy a bolt.
Persze tűrni nem kell, szóvá kell tenni, vagy nagyon figyelni, mit veszel meg,
spec én biztos megoldanám valahogy, hogy max csak kenyeret vegyek ilyen helyen......de lehet még azt sem.
Az ok pedig a fent leírtak.. és még az, hogy nagyon valószinű a romladó élelmiszerek tárolása sem megfelelő az ilyen helyen. Sprórolásból kihuzzák éjjelre a hütőket, hogy kevesebb legyen a villanyszámla.
Vagy ha kevesen dolgoznak ott, a magas bérköltségek miatt, nem is figyelik rendesen a szavidőket.
Eldöntheted mi áll hozzád közelebb. Nem mész oda többet, vagy feljelented,
Én az elöbbit választanám..
Első körben jelezném, amivel nem vagyok elégedett, ahogy a többiek is írták.
Eddig mit tettél azért, hogy a megfelelő árut vidd haza, vagy a pontos összeget fizesd az áruért?
A magam részéről nem szeretem, amikor valaki csak ott tud panaszkodni, ahol semmit nem lehet annak érdekében tenni, hogy valami is megváltozzon.
Mellesleg "Nem jarok oda ha nem muszaj", az nálam nem a francia drazsénál kezdődik.
Kukacoskodó???
Te vagy a vevő, fizetsz az áruért, nem keveset, ahogy írod, én biztosan nem nyelném le a téves visszaadást és a nyugtanemadást sem. A többiről nem is beszélve.
Ne bírj ki semmit, nem kell! Tegyél ellene! Először szép szóval, jelezd, nyugtát mindig adjon, aztán a többi lépés.
De kezdheted rögtön feljelentéssel is:-)) Én nem vagyok szívbajos ilyenekben (mondjuk bejelentést még nem tettem, de ott rögtön szólok mindenért!)
Ismerős helyzet.
Az ilyen kisboltokban csak tejet, kenyeret meg ami éppen elfogyott otthon dolgot szabad vásárolni.
Nincs nagy forgalma, nem pörögnek úgy a termékei, az embereknek csak alap dolgokra van pénzük-így a nyakán romlik meg az áru.
Mi azt csináljuk hogy havi kétszer nagy bevásárlás egy közeli városban, a kisboltból meg csak tej, kenyér.
Anyukámék falujában egy kis boltban az elmúlt években 5-6 tulajdonos volt. Egyszerűen nem éri meg már üzemeltetni csak nem veszik észre.
Ha nem ad nyugtát, akkor kérni!
Nálunk is van olyan pénztáros aki nem szeret adni, te tudja, hogy addig nem megyek egy lépést sem míg nem ad, mostmár nem kell külön várni, illetve kérni, megtanulta, hogy nekem ad. (az más dolog, hogy másnak nem, mert szeret "játszani" a visszajáróval). A másik pénztáros ugyanabban a boltban, adja a visszajáróval a blokkot.
Vásárlók könyve, ÁNTSZ, NAV, jegyző... (ki van téve egy olyan tábla, hogy felügyeleti szerveink).
Plusz minden alkalommal jó hangosan, hogy mindenki hallja a boltban szóvátenni, hogy lejárt a cucc!
Nem bemenni, akkor sem ha nagyon muszáj, mintha nem is lenne.
A NAV nál most van ilyen lehtőség,hogy bárki bejelentheti,ha nem kap nyugtát.
http://www.nav.gov.hu/magyar_oldalak/nav/sajtoszoba/ hirek/legyen_nyugta_mindenkinek.html
Romlott étel ügyben meg itt nézz körül:
http://www.dolceta.eu/magyarorszag/Mod5/Hog yan-tehetunk-lakossagi,386.html
(ugyanez volt a helyzet nálunk is, lakossági összefogással bejelentettük- két hónap mulva már más volt a tulaj, azóta minden ok)