Katherine Chen egy sydney-i kávézóba ugrott be, hogy vegyen magának némi reggelit, de nagyon meglepődött, amikor megkapta a számlát.
Egy mazsolás pirítóst rendelt elvitelre, majd amikor fizetett, furcsa dologra lett figyelmes. A számla helyett véletlenül azt a listát kapta meg, amelyen az alkalmazottak vezetik, hogy a vendég mit kért.
A cetli tetején nem a neve szerepelt, mint más kávézókban. Az egyik alkalmazott azt írta rá: ÁZSIAI. Vagyis a kávézó az etnikai hovatartozása alapján azonosította be a vendéget.
Az ázsiai származású Katherine mégsem sértődött meg a dolgon, mint mondta, inkább csak meglepődött. Még azzal is egyetértett, hogy a szolgáltatói szektorban néha szükség van arra, hogy gyorsan beazonosítsanak egy-egy embert, nála pedig adja magát az ázsiai megnevezés.
Higgadt reakciója ellenére a nő úgy gondolja, az eset jól mutatja, mennyire másként kezelik. Ha fehér lenne, nyilván nem írták volna a rendelésre, hogy fehér vagy kaukázusi.
Ráadásul a kávézóban nem is volt tömeg, ő várt egyedül a rendelésére, és még beszélgetett is a kiszolgálóval, simán megkérdezhette volna a nevét. Vagyis szükségtelen volt a sértő megnevezés.