Gasztro

Félünk az adalékoktól, de nem értjük, mi van a címkén – Így vásárolnak élelmiszert a magyar nők

Reprezentatív kutatás készült a magyar nők bevásárlási szokásairól.

A Felelős Élelmiszergyártók Szövetsége felmérést készített a 15 évesnél idősebb nők körében az élelmiszervásárlási és -fogyasztási szokásaikról. Azért csak nők körében, mert korábbi kutatások arra jutottak, hogy a háztartások döntő többségben ők vásárolnak be.

Az adatok alapján hatalmas a szórás, havonta mennyit költenek fejenként élelmiszerre egy háztartásban. Egyes családokban csupán 2000 forint az egy főre jutó összeg, máshol viszont eléri a 300 ezret is – írja a 24.hu.

Ezek is kiderültek a kutatásból:

  • Négyből nő közül három szupermarketekben vásárol, a nők fele hipermarketekben is.
  • Zöldségeshez csak 42, henteshez 34 százalék jár, piacra a megkérdezettek harmada.
  • Az élelmiszer-vásárlásnál a legfontosabb szempont, hogy egészséges legyen, 75 százalék erre figyel leginkább.
  • A megfizethető árat csak 54 százalék tartja fontosnak.
  • A jó minőség vagy a finom íz kevésbé lényeges (38, illetve 37 százalék).

A bevásárlást intéző nők legjobban a mesterséges összetevőktől (75 százalék), az adalékanyagoktól (72 százalék) és a tartósítószerektől (55 százalék) tartanak.

A megkérdezettek többsége megnézi a címkéket, 42 százalék mindig, 46 százalék többnyire. Az viszont meglepő, hogy csupán 13 százalék érti teljes mértékben a feltüntetett információkat. Azok is csak 32 százalékot képviselnek, akik nagyrészt értik, mit olvasnak a címkéken.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top