Tanulj, fejlődj! – Nagykép a gasztronómiáról címmel indítja első online kampányát a Piqniq Budapest. A Mastercarddal közösen megvalósuló kezdeményezésben közel száz szakember megszólalásával, huszonöt témán keresztül mutatkoznak be a hazai gasztronómia szereplői: vendéglátósok, beszállítók, szolgáltatók és a szektorhoz kapcsolódó számos további szakma képviselői, áll a hivatalos közleményben.
A három hónapig tartó kampányban többek között olyan kérdésekre keresik a válaszokat, hogy milyen jövő vár a vendéglátásban dolgozó sok ezer emberre, illetve a kapcsolódó vállalkozásra, hogy milyen kihívásokat jelentett, illetve jelent a járványhelyzet, és milyen új megoldások, ötletek születhetnek ilyen nehéz időkben.
„Ez az év embert próbáló volt mindannyiunk számára, de a vendéglátás különösen megsínylette ezt az időszakot…Úgy látjuk, hogy azok a vállalkozások tudtak nem csak túlélni, de előre is lépni, akik önmaguk helyett most is a vendégeikre figyeltek és azokra a megváltozott igényekre, amit az idei év hozott”
– mondta Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A kampány bemutatja az iparágban dolgozók hálózatát, kapcsolatrendszerét, kiemelt figyelmet fordítva a vállalkozások mögött álló hétköznapi emberekre. Bepillantást enged többek között a vendéglátóhelyek kulisszái mögött zajló folyamatokba, az ételfutárok mindennapjaiba, a női vállalkozók életébe, az alapanyagok előállítóinak munkájába.
A Piqniq Budapest hétről hétre újabb témákon keresztül, 25 különféle nézőpontból mutatja be a hazai gasztronómiai vállalkozások sokszínűségét, köztük olyan, különösen aktuális témákat is érint, amilyenek például
- a gasztrodigitalizáció,
- a mezőgazdaság új generációja,
- a húsmentesség trendje,
- a fenntarthatóság
- a társadalmi felelősségvállalás
A kezdeményezésben részt vesz többek között a Salt, a Freyja, az Artizán Pékség, a Róma ételbár, az Eisberg, az Élő Bolygó, a Netpincér, a Wolt, a Kifli.hu és az Édes Város. A vállalkozások mellett olyan neves iparági szakemberek nyilatkoznak a kampány három hónapja során, mint Tóth Sándor, kávés szakember, Tálos Gábor, a Zhao Zhou teaház alapítója, Unger Zsolt prémiummárka-építő, valamint Forgács Attila gasztropszichológus.
„A gasztronómia lényege, hogy kapcsolódunk és találkozunk.”
– Ispán Sziszi, Grumpy Food Bar
„Nincs vendéglátás anélkül, hogy látod a másikban az embert.”
– Tálos Gábor, Zhao Zhou teázó
„Ehhez elvetemültnek kell lenni.”
– Faludi Dani, Füstölgő Sarok BBQ terasz
„Olyan eszközökhöz kell nyúlni, ami normál esetben nem kell egy jó étterem működtetéséhez.”
– Unger Zsolt, prémiummárka-építő, Unger and Partners
Még több cikk a témában:
„Itt senki nem érzi majd hülyének magát” – karanténostul is sikeres az Arch and Beans kávéház
Tönkremehet a bulinegyed a szigorú rendeletek miatt
Végleg tönkretett egy budapesti csúcséttermet a koronavírus-járvány