Max Klymenko a mozik „titkait” leplezi le a 2,3 millió követője előtt a TikTokra kitett egyik videójában, amelyben a mozis pattogatott kukoricáról is beszél.
A férfi azt mondja, azért nem „kellene” közepes popcornt venned a moziban, mert az egész csak egy marketingtrükk.
A mozikban általában három – kicsi, közepes és nagy – méretben vehetünk pattogatott kukoricát, de a közepes méret csak azért létezik, hogy arra ösztönözze a vásárlókat, hogy a nagyot vegyék meg. A nagy ugyanis nem sokkal drágább, mint a közepes. Ezt hívják csali árazásnak.
Ez minden moziban így van, Magyarországon is, és ha jobban belegondolsz, nem nehéz észrevenni az átverős árképzést. Általában a legkisebb popcorn kerül arányaiban a legtöbbe.
Lássunk egy kitalált árképzést a példa kedvéért: másfél liter popcornt kapsz mondjuk 500 forintért. A közepes csak 150 forinttal drágább, de már 3 liter, míg az 5 literes nagy pattogatott kukoricát 750-ért adják. Az emberek nagy része ilyen árazás mellett a nagyot fogja választani, még akkor is, ha alapból egy kicsit kért volna.
(Kiemelt kép: Unsplash/Corina Rainer)