Világmárkák tömege tűnt el az orosz piacról február vége óta, köztük a legnagyobb autó-, telefon- és ruhamárkákkal, bankokkal, szállodaláncokkal, a Netflixszel és a YouTube-bal. Élelmiszergyártók is kivonultak, olyan óriások szüntették be működésüket a hatalmas országban, mint az Unilever, a Mars vagy a McDonald’s.
A Starbucks kávézók a háború kirobbanása után nem sokkal, március 8-án felfüggesztette nyitvatartását egész Oroszországban, most pedig ők is kivonulnak az orosz piacról. A seattle-i székhelyű vállalat három tömör mondatban hozta nyilvánosságra a kilépést a honlapján – írja a Food & Wine, nyilvánosságra hozva azt is, hogy a vállalat további hat hónapig fizeti elbocsátott dolgozóit.
A Starbucks 2007 óta volt jelen Oroszországban, vagyis 15 éve működtetett franchise-üzleteket országszerte, a CNBC szerint lépésük 130 üzletet és 2000 alkalmazottat érint országszerte.
A bezárt Starbucks kávézók mindegyikét egy kuvaiti cégcsoport, az Alshaya Group birtokolja, amely még nem hozta nyilvánosságra, hogy milyen jövőt szán a kivonuló franchise üzlethelyiségeivel.