A közönség számára mindig izgalmas, de egy séf számára sok veszélyt hordoz magában, ha hétköznapibb és árban is elérhetőbb műfajban próbálja meg magát.
Nem véletlen, hogy nem hemzsegnek a nagyvilágban a három Michelin-csillagot elért séfek street food helyei. A legmagasabb fokú szakmai elismeréseket éppen azzal vívják ki maguknak a világ legjobbjai, hogy őrületes aprólékossággal dolgozzák ki az ételeiket, prémium alapanyagokból, különleges tálalással.
Kevés topséf indul ebben a mezőnyben
A csúcsgasztronómia azonban, ha csak nagy ritkán is, de leszivárog a hétköznapi(bb) étkezések világába is. Ennek a folyamatnak lendületet adott a pandémia, amikor a világ legjobbjai kísérleteztek street fooddal és kiszállítással.
Ez azért számít extrának, mert a legjobb séfek legtöbbje tiltakozik a kiszállítás ellen. A friss készítés után eltelt idő, a kihűlés, a doboztetőről visszacsapódó pára, az ételek megváltozó állaga és a fogások esetleges szétesése a szállítás során mind-mind a topkategóriás vendéglátás ellenségei. Bár időről időre felmerülnek hasonló projektek, a csúcsgasztronómia és a gyorsételek világát továbbra is éles vonal választja el egymástól.
Legfőképp, hogy
a gyorsételként fogyasztott hamburger elkészítése a legkevésbé sem gyors, ha egy többszörös Michelin-csillagos séf irányítása alatt születik meg.
Hélène Darroze, a francia séfikon burgerei
Hélène Darroze összesen hat Michelin-csillagot szerzett francia és londoni éttermeivel. A The Connaught nevű éttermével a létező legmagasabb elismerést is beszerezte angol földön, ahol elérte a legmagasabb, három Michelin-csillagos elismerést is. Az elegáns és méregdrága éttermek világából kilépve márciusban egy meglepő új projekttel áll elő: hamburgerbárt nyitott Párizsban.
A másik kellemes meglepetés, hogy Darroze új helyén nem is olyan drága jól lakni, mint gondolnánk.
A hamburgerek ára 14,50 és 25 euró között mozog, tehát
már 5700 forint körüli összegtől kikérhetünk egy burger a Jòia Bunban.
Darroze legtöbb extrát kapó, legdrágább hamburgere 45 euróba, azaz közel 18 ezer forintba kerül majd.
Cserébe 98%-ban francia alapanyagokból dolgoznak, és kizárólag szezonális termékeket használnak. Ez azt jelenti, hogy
a hamburgerekben alapösszetevőnek számító paradicsomot például csak június és október között tesznek bele. Szezonon kívül soha.
Szabadon tartott, kukoricával etetett Landes csirkéből és a világ legdrágább marhájából, Wagyuból is készítenek hamburgerpogácsákat. Azon talán meg sem lepődünk, hogy a ketchup, barbecue szósz és majonéz is csak házi lehet. A burger mellé kínált sült krumplit rozmaringgal szórják meg, és baszk juhsajt olvad rá.
Mint minden top helyen, nem készítenek százféle ételt: összesen hétféle burgerből áll a portfólió, és ár-érték arányban minden bizonnyal kiváló lesz az élmény. Párizsban nem nagyon tudunk olcsóbban ilyen kategóriában enni.