Tavaly nyáron a Nők Lapja Cafén is rögtön sok rajongót szerzett az átlagnőről mintázott Barbie baba, aminek egy amerikai művész tervezte meg és készítette el a prototípusát. Így végre látszott, hogy az oly sokat vitatott, és egyben irigyelt derék mennyire távol áll a valóságtól, és hogy igenis szép az átlagosnak nevezett női méret.
Az átlagos gyönyörű
Ami akkor még csak terv volt, most kezd valósággá válni: Nickolay Lamm elkezdte árulni őket, közösségi finanszírozásban gyűjti a pénzt a gyártás beindítására, és a Mattel volt vezérigazgatója is támogatja. Az anyagi háttérrel már nem lesz gond, mivel a kitűzött húszmilliós összeghez képest már most egy kisebb vagyont, több mint 72 millió forintnak megfelelő összeget dobtak rá össze azok, akik előrendelést adtak le a babára, vagy akár csak egy kisebb összeggel támogatták a szimpatikus ötletet.
“Jelenleg senki sem árul ehhez hasonló babákat – nyilatkozta az amerikai művész. – Ezzel a szülőknek is szeretnénk üzenni, hiszen a gyerekek csak arra vágynak, hogy legyen egy szép babájuk, az alakja nem foglalkoztatja őket.”
Persze az is kérdés, hogy rákapnak-e majd a gyerekek az átlagos külsejű Lammily babákra, és őket választják-e a gazellatestű, habos-fodros ruhákba öltöztetett, csábosra sminkelt babákkal szemben. Nickolay Lamm mindenesetre nagyon odafigyelt arra, hogy a figurák szerethetőek legyenek, és egy népszerűsítő kampánnyal is készülnek “az átlagos gyönyörű” jelszóval.
Alternatív Barbie
Az biztos, hogy a nagyobb külföldi híroldalak már most felkapták a fejüket az újdonságra, a Time magazin Az új Barbie: bemutatjuk az új babát, aminek már átlagosak a méretei címmel hozott le róla cikket, máshol így vezették fel: Barbie? Ugyan már! Itt a baba, ami úgy néz ki, mint egy valódi emberi lény.
Az eredetit az utóbbi időben többször érték támadások az általa képviselt egészségtelenül torz testalkat miatt, és olyan vadhajtások is előfordulnak, mint a magát Barbie-nak képzelő ukrán lány, aki nemrég életveszélyes diétába fogott. A gyártó viszont azzal védekezik, a baba sosem akart élethű lenni.
“Azért terveztük ilyenre, hogy könnyű legyen öltöztetni és vetkőztetni” – jelentette ki tavaly a cég vezérigazgatója, és a teljes képhez hozzátartozik, hogy Barbie emellett jó példát is mutat, 150 különböző foglalkozást képviselt mostanáig a popsztártól kezdve a vezérigazgató nőig, de készült kopasz baba is beteg gyerekeknek. Ahogy az eladások csökkenni látszanak, talán a Mattelnál is elgondolkoznak, és egyszer megérjük, hogy Barbie formás idomokat növeszt. Bár egyelőre inkább úgy tűnik, hogy a nála is extrémebb babák fogynak a legjobban.
Ha kíváncsi vagy az alternatív baba tervezőjére, nézz bele a videóba!
Forrás: Huffington Post, Upworthy, Time