Egy Claire nevű brit nő az egyik neves fast fashion márka weboldaláról rendelt magának egy ruhát. Bár 42-es a ruhamérete, egy számmal nagyobbat rendelt a ruhából, hogy egészen biztosan jó legyen rá. Amikor azonban felpróbálta, alig tudta beleszuszakolni magát a ruhába, mely felvéve inkább tűnt rajta egy rosszul szabott felsőrésznek, mintsem ruhának.
Claire az Instagram-oldalán kelt ki magából amiatt, hogy a ruhamárkák miért nem képesek egységesíteni a méretezésüket.
És valóban! Még a bolti vásárlásnál sem kellemes, hogy a méretezés szinte csak jelzésértékű, és márkánként eltér. Ha tutira akarunk menni, ugyanabból a ruhából érdemes bevinni a próbafülkébe nemcsak a méretünknek megfelelő, de az annál egy számmal kisebb és az egy számmal nagyobb darabot is, aztán majdcsak valamelyik jó lesz. Online vásárlás során azonban ezt sem tudjuk megtenni, így marad a reménykedés, hogy épp beletrafálunk a megfelelő méretbe.