A H&M raktáraiban 4,3 milliárd dollár értékű eladatlan ruha áll, ezért a svéd ruhaipari vállalat részvényei zuhanni kezdtek. Legutóbb 2005-ben értek ilyen keveset a részvényei – írja az Index.
2018-ra eleve nem számítottak jó eredményekre, de a szokatlanul meleg január és az extrém hideget hozó február nem tett jót a forgalmuknak.
Karl-Johan Petersson, a cég vezérigazgatója szerint kicsit túlbecsülték ugyan a keresletet, de arra számítanak, hogy a második félévük jobb lesz.
A tervek szerint 2019-re a készleteiket 14-ről 12 százalékra csökkentik forgalomarányosan. Emellett egy új márkát is bevezetnek, és három automatizált logisztikai központtal gyorsítják fel a kiszállításokat.
A cég a nehézségek ellenére tartja az eladásokra vonatkozó 25 százalékos növekedési célt. Az első negyedévben online eladásaik azonban csak 20, bevételeik pedig 15 százalékkal nőttek.