Egyre több sört isznak a magyarok, tavaly például mennyiségileg egy százalékkal, értékben pedig 4 százalékkal nőtt a hazai sörfogyasztás a 2016-os adatokhoz képest. A Világgazdaság a Nielsen piackutató intézettől megtudta azt is, hogy az eladott sörmennyiség majdnem 70 százaléka a 400 négyzetméternél nagyobb területű üzletekben talál gazdára.
A hazai söreladási adatokból kiderül, hogy az eladásokból 90 százalékot tesznek ki a hagyományos sörök, hét százalék az ízesített sörök részaránya, míg a félbarna, búza- és kukoricasöröké 3 százalékra rúg.
Magyar embernek magyar sört
Legalább minden második vásárló hazai sört tesz a kosarába, de egyre többen fedezik fel maguknak a cseh gyártású söröket is. Érdekes és környezetvédelmi szempontból nem épp kedvező adat, hogy a dobozos sörök teszik ki a forgalom 80 százalékát.
A növekedésben közrejátszik az is, hogy visszatértek a gyártók a félliteres kiszereléshez, és egyre népszerűbbek a minőségi, magasabb áru termékek, illetve a kézműves sörök.
A kereskedelmi láncok idén további 5-7 százalékos bővülést várnak a sörpiacon, viszont ehhez szerintük elengedhetetlen a hosszú és meleg nyár. Reményeiket csak fokozza, hogy idén labdarúgó-világbajnokság is lesz, ami szintén megtolhatja egy kicsit az ágazat szekerét.