A helyzet olyan súlyos, hogy csak a cinkotai garázsban 68 sofőr és 10 egyéb területen dolgozó esett ki a munkából. Bár a járatokat naponta fertőtlenítik, és egy ideje lekordonozták az első üléssorokat is, a dolog nem nagyon segít, ugyanis a sofőrök nagyrészt egymást fertőzik meg, amikor a végállomásokon bemennek pihenni a tartózkodóépületekbe.
Ezek kis zárt helyiségek, ahol a kollégák enni tudnak, papírokat töltenek ki és pihennek két indulás között
– magyarázta el a helyzetet Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnök a Blikk kérdésére.
A lapnak a BKV sajtóosztálya elismerte, hogy soron kívüli oltást csak a speciális munkakörben – például energetikai diszpécserként – dolgozók kaphattak, ahol már egy-két ember kiesése is ellehetetleníthetné a munkát. Eközben több dolgozó arra panaszkodott, hogy utoljára januárban kaptak 2 darab fekete, BKV feliratos maszkot, egydecis, kézi fertőtlenítőt pedig októberben és márciusban. A metrós szakszervezeti vezető, Gulyás Attila arról számolt be, hogy legalább tíz halott kollégáról is tudnak. A vírus nemcsak a BKV-n fut végig, a BKK-nál is csúnyák a számok: tegnapelőtt 77-en voltak koronavírusosak, 82-en meggyógyultak, 2-en meghaltak, 45-en karanténban vannak. A baj nem csak a BKV-t és a BKK-t, hanem a többi közlekedési társaságot is sújtja. A népligeti Volánbusznál 50 karanténban lévő kollégáról beszélnek, az érdi Volánbusznál pedig 30 dolgozó érintett, és már járatkimaradás is előfordult emiatt. A Volánbusz sajtóosztálya elismerte, hogy náluk is sok a megbetegedés, a létszámhiányt pedig átszervezésekkel próbálják megoldani.