A hosszú évekig tartó ódzkodás után a Netflix vezetői a 2022 első negyedéves eredmények publikálása után jelentették be, hogy beengednék a hirdetéseket a felületre. Ez a lépés egyben azt is jelenti, hogy a jelenlegi Netflix-csomagok helyett a felhasználók egy olcsóbb, de reklámokat tartalmazó verzióra is előfizethetnének. – írta meg a Kreatív.
A bejelentés után még sok kérdőjel maradt, főleg arról, hogy milyen típusú és mennyiségű reklám jelenne meg a Netflix felületén. De a New York Times (NYT) cikke szerint a cég akár egy külső hirdetéskezelőt is megbízhat a feladattal.
A lap forrásai szerint a Netflix a The Trade Desk nevű, online platformok hirdetései felületeit fejlesztő vállalattal tárgyalt a lehetséges együttműködésről, de még az is lehet, hogy a Netflix házon belüli hirdetésekkel foglalkozó divíziót hoz létre.
A NYT-hoz kiszivárogtatott belső levél alapján a Netflix, a vártnál korábban, már 2022 utolsó negyedévében elindítaná a reklámokat tartalmazó csomagját.
Szintén a belső levélben esett szó arról is, hogy a jelszómegosztást monetizáló (egy-egy falhasználó a jövőben bizonyos összegért cserébe oszthatná meg másokkal a jelszavát) modellel is már az év utolsó hónapjaiban jelentkezne a médiaszolgáltató.
A Netflixnek azért lett sürgősebb a hirdetések és a jelszómegosztások monetizálása, mert a cég hosszú idő után 2022 első negyedévében először vesztett előfizetői bázisából. A Netflix a második negyedévre 2 millió előfizető elvesztését jósolta, így a cég részvényeinek értéke is 35 százalékkal csökkent az eredmények publikálása után.
Nemrég arról voltak hírek, hogy, mivel a Netflix januárban a tengerentúlon emelt árain és ez történt március végén az Egyesült Királyságban és Írországban is, várhatóan mi sem kerülhetjük el, hogy a jövőben többet kelljen fizetnünk a műsorszolgáltató csomagjaiért.