A sárga az új pink – a Z generáció, úgy tűnik, dobta a millennium-rózsaszínt

Két év regnálás után végül is ideje volt.

2016 óta tombol a rózsaszínőrület, aminek köszönhetően mára pasztellpinkbe borult a fél világ. Az, hogy az instás fotók cukorkaszín szűrőtől lágyulnak, mondani sem kell, a millennium-rózsaszín néven futó csajszis árnyalat azonban életünk minden részét elfoglalta. Divatcuccok és sminkek, parfümös üvegek és interior kacatok egyaránt megkapták a rózsaszín borítást, de komplett hotelt is lemázoltak a babás színre.

Most azonban megtorpanni látszik a diadalmenet, a sárga szín a jelek szerint élre tör. Kylie Jenner például ezt már tavaly is tudta.

Kylie (@kyliejenner) által megosztott bejegyzés,

A 2018 tavaszi/nyári divathetek után az őszi/téli kollekciók divatbemutatóin is megmutatta vagány üdeségét a szín, láthattuk New Yorkban (például Marc Jacobs és Michael Kors kifutóján) és Milánóban (a Tod’snál és a Moschinónál is), a Londoni Divathéten pedig egyértelműen ő volt a hangulatfelelős (nézzük csak meg a Delpozo vagy a Roksanda bemutatóját).

Sőt, a sárga már tavaly is feszegette a határokat, hiába volt 2017 színe a lombzöld, a divattervezők hajlamosak voltak ezt figyelmen kívül hagyni.

Megnézem
Összes kép (9)

A sárga szín körül akkora a hype, hogy már külön neve is van: gen-Z sárga (vagy Z generációs sárga) néven fut – jegyezzük is meg gyorsan, sokat fogunk még hallani róla. Megnevezése épp úgy, mint a millenniumi rózsaszín esetén, magában hordozza az utalást a rajongói kemény magra: elsősorban a Z generáció fiataljai kattantak rá.

Lelkesedésüket persze meg tudjuk érteni, ennyi idő után azért a rózsaszín cukiságába is bele lehet fáradni. Hiszen mit társítunk hozzá? Púderes romantikát, kislányos bájt, nőies lágyságot, habkönnyű kifinomultságot és tökélyre komponált, sznobsággal keveredett insta-kúlságot. Ezzel szemben a sárga vibráló és energikus, magában hordozza a vagányság, spontaneitás és gondtalanság érzetét. Lázadó és feltűnő, vagyis minden, amire egy fiatal vágyik, miközben beleláthatunk némi nosztalgikus retró fílinget, ráadásul szuper hatásos színnek számít képszűrőként is.

Az Instán már saját oldala is van, de amúgy is egyre szaporodnak a virtuális bizonyítékok népszerűségéről, nézzük csak meg, milyen vaskos gyűjtemény dagad már most is a #genzyellow alatt.

Gen-z Yellow! (@gen.z.yellow) által megosztott bejegyzés,

Vezérárnyalatnak az élénk kanárisárga számít, de mellette megannyi más variáció is versenyben van: karakteresebb mustársárga, vibráló neon, és hogy a trendi romantikus vonulat is örüljön, a pasztellváltozat is nagyon menő.

A hírességek körében is komoly rajongótábora van, legutóbb Amal Clooney viselt egy olyan eszméletlen szettet Harry herceg és Meghan Markle esküvőjén, hogy utána a Google képkeresője nem győzte felkutatni a ruha minden létező variánsát. De választotta már Rihanna és a topmodellek, Gigi Hadid és Kylie Jenner is, de nem illik megfeledkezni Beyoncéról sem, aki már akkor Lemonade néven adott ki albumot, mikor a millennium-rózsaszín még épp csak megszületett.

Megnézem
Összes kép (6)

A divat mellett a szépségápolás sem fog kimaradni a jóból, sőt mostanság sorra tűnnek fel a sztárok citrusos sminkekkel, így jó lesz, ha elkezdünk mi is egy kis helyet szorítani a sárga sminkcuccoknak piperepolcunkon. Zendaya sárga szemsminkje például már most 3 millió lájkot gyűjtött be magának, de találhatunk másnál is inspirációul szolgáló ötleteket vérbeli nyári sminkhez, sőt frizurához is:

Megnézem
Összes kép (5)

Úgyhogy az unikornisok helyett jöhetnek mintának a napraforgók, a banánok és citrusok, bevállalósabbaknak a tükörtojás, a sárga taxik vagy épp Spongyabob, de az is jó, ha „szimplán” talpig napszínbe burkolózunk. Ezt pedig, látva a márkák nyári kollekcióit, már most is megtehetjük:

Megnézem
Összes kép (16)