A neves márkák előszeretettek kérnek fel sztárokat kampányarcnak, mi több, általában a hírességekkel készült reklámok a legfontosabb és legdrágább hirdetéseik, ám ezek akár rosszat is tehetnek a márka megítélésének.
A Spotted kutatóvállalat azt vizsgálta, hogy mely celebek szerepeltetése jelenti a legnagyobb kockázatot. A kutatás során 20 faktort vettek figyelembe, köztük a nem megfelelő vagy erőszakos viselkedést, a megosztó politikai nézeteket és a botrányokat.
A jelentés szerint a legnagyobb kockázatot azok a cégek vállalják, akik Kim Kardashiannel reklámoznak, viselkedése, megnyilvánulásai miatt ugyanis hiányzik iránta a fogyasztói bizalom. Számos márka mégis szívesen dolgozik vele jelenleg is, hiszen kétségtelen, hogy általa jelentős tömegekhez jut el. Calvin Klein például már a második kampányt készítette el Kimmel és testvéreivel, de feltűnik a Fendi Peekaboo táskareklámjában és persze a Yeezy lookbookjában is.
A fogyasztók által legkevésbé elfogadott hírességek között egyébként ott találjuk Kim Kardashian húgát, Kendall Jennert is, de nagyot kockáztatnak azok a márkák is, melyek Hailey Baldwinnal népszerűsítik a termékeiket.
A tanulmányból kiderül az is, hogy a luxusdivatházak közül a Versace celebstratégiája a leggyengébb.