A Fejér megyei István még karácsonyra vett egy LED-tévét a családnak, ám végül mégsem volt rá szükségük. Meghirdette, és talált is vevőt. Jobb híján postán adta fel a 160 ezer forintos tévét Székesfehérváron november utolsó napján, és értékbiztosítást is kötött rá – írja a Bors.
A küldemény azonban egy hét után még nem érkezett meg a vevőhöz. Két hét elteltével panaszt tett, a posta azt ígérte, 30 napon belül kivizsgálják az ügyet. Ekkor már sejteni lehetett, hogy karácsonyra ebből nem lesz tévé.
Január közepéig nem történt előrelépés, ezért írt a Tékozló Homárnak, és a blog meg is jelentette a történetét. Ekkor felgyorsultak az események, az ügyfélszolgálati igazgató foglalkozott az üggyel.
Másfél hónap után kiderült, hogy leszakadt a címzés a csomagról, ezért azonosítás híján visszaküldték annak az áruháznak a tévét, ahol István vette.
Így végül neki szerencséje lett, azt választotta, hogy visszakéri a készülék árát. Ám a vevő hoppon maradt: anyagi kár nem érte, mert utánvéttel fizetett volna, de hosszú hetek után sem lett tévéje.
A nagy értékű csomagoknál érdemes értékbiztosítást kötni olyan összegben, amely megegyezik a küldemény értékével. Így kártérítésként ekkora összeget fizet a posta, ha eltűnik, megsérül, megsemmisül vagy hiányosan érkezik meg a csomag.