A KFC gyorsétterem-lánc bocsánatot kért kedden mindenkitől, aki sértőnek találta egy Ausztráliában készült reklámját, amit legalább egy női jogvédő szervezet a benne alkalmazott szexista sztereotípiák miatt kritizált. A 15 másodperces reklámfilmben ugyanis női mellett bámuló fiúk szerepelnek – írta meg a 24.hu.
A filmben egy fiatal nő egy autó lesötétített ablakát tükörnek használva igazítja meg ruháját, különös tekintettel a melleit kiemelő topjára. Ekkor lemegy az ablak, a kocsiban két fiú tátott szájjal mered a látványra, miközben az anyjuk rosszallóan néz a lányra a vezetőülésből.
Az ausztrál televíziókban vetített reklámot a a nők tárgyiasítása ellen küzdő Collective Shout nevű ausztrál szervezet kritizálta, mondván: a hirdetés káros szexuális sztereotípiákat erősít, lenézi a nőket, de a fiúkat is, azzal, hogy ők csak bámulni képesek, ha egy női testet látnak.
A KFC közleményében elnézést kér, nem volt célja rossz színben feltüntetni a fiatal lányokat és fiúkat. A reklám azonban továbbra is látható a tévékben.