Japán: Tisztelt a természetnek
A tanórák célja, hogy megtanítsák a gyerekeknek a környezetük, a természet értékeit, szépségét. A cél az, amit gondolsz: kihozni a gyerekek a laptop és az okostelefonok világából legalább 45 percre. Ahogyan a matek, vagy a történelem esetében, a tanulók ennél a tantárgynál is osztályzatokat kapnak, és év végén vizsgát is kell tenniük. Hát, nálunk meg jön a pálinkafőzés…
Baskír Köztársaság: méhészet
Baskírföldön közel 100 iskolában van saját méhészet, ahol a gyerekek elsajátíthatnak minden tudást, ami a méhgazdálkodáshoz szükséges. Az oktatók szerint ez a tantárgy türelemre, figyelmességre és pontosságra is tanítja a gyerekeket.
Izrael: kiberbiztonság
Lássuk be, hogy ennek a tantárgynak hatalmas létjogosultsága van a mai világban. Az elméleti és gyakorlati órákon a gyerekek megtanulják, hogy kell viselkedni a kibertérben, hogyan kell válaszolni kommentekre, blogokra, videókra, a közösségi oldalakra vonatkozó, jogi tételeket is átveszik, külön figyelmet fordítanak a bullyingra és a videójáték-függőségre. Magyarországon digitális kultúra néven próbálkoznak majd hasonlóval.
Örményország: Néptánc
Az örmények igazán büszkék a néptáncaikra, így szeretnék, ha a gyerekek is továbbvinnék azokat. Közel 1500 ilyen típusú tánc van. 2013 óta pedig nem csak elméleti, kulturális örökség tanórák vannak az iskolában, hanem gyakorlati, néptánc tanórák is.
Ausztrália: szörf
Annak érdekében, hogy továbbra az ausztrálok maradjanak a szörf legjobbjai, már tantárgyként is oktatják a szörföt az iskolákban. A cél, hogy egyetlen külföldi se lovagolja meg jobban a hullámokat, mint ők. Hasonló tantárgyat vezettek be Hawaiin is.