Az Egyesült Államok egyik legismertebb, legnagyobb becsben tartott transzvesztita előadóművésze, a nagydarab, mindig harsány és polgárpukkasztó Divine (született: Harris Glenn Milstead) elsősorban azzal írta be magát a szórakoztatóipar történetébe, hogy rendszeresen feltűnt a jó ízlés és az emberi tűrőképesség határait feszegető kultfilmeket készítő rendező, Jon Waters aktuális agymenéseiben: például ő volt az a szereplő, aki kutyaszart fogyasztott a Rózsaszín flamingók című trash-klasszikusban. A nyolcvanas években pedig afféle Hi-NRG diszkókirálynőként tündökölt, és jellegzetes, reszelős hangján több világslágert is elénekelt. Az ún. Disney-reneszánszt beindító, 1989-ben megjelent Kis hableány csápos főgonoszát, a zabolázatlanul ágaskodó, fehér sörényt és elrajzolt szemöldököt viselő, testes Ursulát az alkotók bevallottan az ő alakjáról mintázták; szóval nem véletlenül sikerült ilyen emlékezetesre a figura. Sajnos Divine 1988-ban elhunyt szívrohamban, így rajzfilmes alteregójának sikerét már nem érhette meg.
Bár a neve ma már talán keveseknek ismerős, Ed Wynn sokáig igen közkedvelt és foglalkoztatott komikusnak számított a tengerentúlon. Hosszú karrierje a századfordulótól egészen a hatvanas évekig tartott, játszott kabarékban és a Broadwayen, volt saját rádió- és tévéműsora, megbízható epizodistaként pedig számos filmben kapott szerepet: leghíresebb alakítása valószínűleg a Mary Poppins plafonon lebegő, saját viccein jókorákat nevető Albert bácsija volt. Valamint ő szinkronizálta az 1951-es Alice Csodaországban Bolond Kalaposát is, aki – Albert bácsihoz hasonlóan – meglehetősen szokatlan teapartit tart a filmben. A Walt Disneyvel jó barátságot ápoló színész nem csak a hangját kölcsönözte a figurának: az arcvonásait és jellegzetes gesztusait is lekoppintották a rajzolók.
A tavaly, 101 éves korában elhunyt Marge Championt már fiatalon is igen tehetséges táncosnőnek tartották. Mindössze 14 éves volt, amikor a ’30-es évek közepén leszerződtette a Disney, hogy két éven keresztül, havonta néhány nap erejéig álljon (illetve mozogjon) modellt az animátoroknak, akik éppen a filmtörténet első egész estét rajzfilmjének főhősnőjét, Hófehérkét próbálták minél kecsesebbre, bájosabbra és élethűbbre csiszolni. Az eredmény jól ismert: az 1937-es Hófehérke és a hét törpe tagadhatatlan történelmi érdemein túl is egy nagyszerű alkotás, amelyet sokan máig a legjobb Disney-filmnek tartanak, ebben pedig komoly szerepe volt a Marge Championnak is (noha a stáblistán nem tüntették fel a névét, és munkájáért is mindössze 10 dollárt kapott alkalmanként – mondjuk a későbbiekben is gyakran dolgozott együtt a Disneyvel, úgyhogy nyilván akkor már jobban megfizették).
A többek közt Alfred Hitchcok 1944-es Mentőcsónak című filmjéből ismert, mély hangú, rendhagyó szépségű színésznő, Tallulah Bankhead volt Hollywood aranykorának első számú botrányhősnője: ivott, drogozott, napi 120 szál cigarettát füstölt el, imádta a baseballt, nyíltan vállalta biszexualitását, valamint liberális politikai nézeteit, amelyek miatt gyakran került nyílt összetűzésbe még a saját – alabamai lévén elég konzervatív – családjával, a dúsgazdag és befolyásos Brockman-Bankhead famíliával (a színésznő egyébként amellett, hogy támogatta a polgárjogi mozgalmakat, elkötelezett antikommunista is volt, szóval tényleg igazi kívülállónak számított). Bár Bankhead soha nem lett valódi filmsztár (ahhoz ugyanis nem volt elég simulékony és irányítható), alakja a Százegy kiskutyának köszönhetően mégis fennmaradt: az animátor Marc Davis nem is nagyon titkolta, hogy minden idők egyik legikonikusabb Disney-főgonoszát, Szörnyella de Frászt alapvetően a lehetetlenül vékony, nagyszájú, állandóan dohányzó, extravagáns ruhákat hordó, átható tekintetű színésznő ihlette.
J. M. Barrie halhatatlan mesehőse, a Sohaországban élő Elveszett Fiúkat vezető Pán Péter örökké gyerek maradt. A negyvenes-ötvenes évek népszerű amerikai gyerekszínésze, a számos Disney-moziban szereplő Bobby Driscoll, akire ma már leginkább azért szokás emlékezni, mert ő volt a modellje és a szikronhangja az 1953-as Pán Péter című rajzfilm címszereplőjének, viszont gyorsan felnőtt: miután az ötvenes évek közepétől rohamos sebességgel hanyatlani kezdett a karrierje, rászokott a drogokra, ami miatt több rendőrségi ügye is volt, egy ízben pedig a chinói California Institution for Men börtön rehabilitációs intézetét is megjárta. Szabadulása után New Yorkba ment, ahol Andy Warhol köréhez csapódott, és bekapcsolódott a legendás Factory stúdió életébe: főként avantgárd kollázsművek készítésével, valamint mértéktelen ivással és kábítószerezéssel múlatta az időt, 1965-ben pedig Warhol egyik experimentális rövidfilmjében, a Dirtben is szerepet kapott. Ez volt az utolsó színészi munkája: három évvel később, 31 éves korában a szíve végleg felmondta a szolgálatot. Élete akár valamiféle fordított (vagy kifordított) Pán Péter-történetként is értelmezhető: gyerekként a felnőttek világában kellett helyt állnia, és csak nagykorúként nyerte vissza a szabadságát és az ártatlanságát. Igaz, ennek súlyos ára volt.
Aladdin az eredeti tervek szerint Michael J. Foxra emlékeztetett volna, azonban az alkotók úgy döntöttek, hogy egy kicsit érettebb, vagányabb megjelenésű, magabiztosabb fellépésű színész alapján mintázzák meg: így esett a választás Tom Cruise-ra, egészen pontosan a Top Gun főszerepét játszó Tom Cruise-ra. Szóval, ha látunk némi hasonlóságot az MC Hammer-nadrágos agrabah-i utcagyerek és Pete“Maverick” Mitchell között, az nem a véletlen műve.
1967-ben épp csúcsra pörgött a Beatles-őrület (mondjuk jó kérdés, hogy mikor nem pörgött éppen a csúcsra), így nem meglepő, hogy a zenekar a Disney aktuális sikerfilmjébe, a Dzsungel könyvébe is bekerült: John, Paul, George is Ringo pudingfrizurás keselyűkként jelentek meg, és még egy fülbemászó, habár nem túl bítliszes betétdalt is elénekeltek. Érdekesség, hogy a Disney-Beatles crossover ötlete eredetileg a zenekar menedzserének, Brian Epsteinnek a fejéből pattant ki, és a tervek szerint a zenészek szinkronizálták volna a madarakat (maga a betétdal is a Beatlest idézte volna, ha ez megvalósul), csakhogy Lennon ellenállása miatt a terv kútba esett: ő egyébként állítólag Elvis Presleyt javasolta magukat helyett. Azért a rend kedvéért a keselyűk végül liverpooli akcentussal szólaltak meg.
Bár a javarészt kiskorúakból álló nézőközönségnek ez aligha esette le akkoriban, a Roger nyúl a pácban alapvetően egy film noir-paródiának készült, ennélfogva a kötelező kiégett, puhakalapos nyomozó figurája mellé még kellett egy buja és titokzatos végzetasszonya is: hát, ez lett Jessica Rabbit, a razfilmtörténet talán legkarakteresebb szex-szimbóluma. A Disney célja az volt, hogy megalkossa a „tökéletes férfifantáziát”, ami maximálisan sikerült is, hisz a lángvörös hajú, feltűnően nagy keblekkel és végeláthatatlanul hosszú lábakkal ellátott karakter akár már korhatárosnak is tekinthető. Jessica Rabbit figurájához a fő inspirációt a negyvenes évek legnagyobb hollywoodi filmcsillaga, a korabeli sajtóban csak szerelemistennőnek becézett Rita Hayworth jelentette, aki, mit ad isten, szintén egy klasszikus film noir – az 1946-os Gilda – femme fatale-jaként futott be.