Kortárs művészek alkotásai díszítik az idén 160 éves Gerbeaud cukrászda jubileumi csokoládéit. A limitált számú „művészi édességhez” a világ egyik vezető csokoládégyára, a Cacao Barry – kizárólag a Gerbeaud számára készített – csokoládéja szolgálja az alapanyagot. A három különböző csomagoláson pedig Kiss Tibor zenész-festőművész, Réti Kristóf, az Autistic Arts Alapítvány művészeti foglalkozásain alkotó autista művész, valamint Áron Eszter, az Áeron márka alapítója és tervezője egy-egy műve szerepel.
„Számomra gyerekkoromtól kezdve Budapest hangulatához, érzéseihez ikonikus névként kapcsolódott a Gerbeaud cukrászda neve. Nagyon szeretem, amikor a szellemi energiák áramolnak, itt pedig hidat teremtettünk alkotás és termék között. Ez a képem, amely végül a csomagolásra került, az én lakásomban lóg, amit sokan nem láthatnak. Ez kinyit egy ablakot a világ felé, és olyan részletbe láthat bele a közönség, amibe amúgy nem lenne lehetősége. A művészetre érzékeny cégek önmaguk is művészek. Ez egy energiacsere, amely mindenkiből valami hasznosat hoz ki, pluszt ad hozzá – tapasztalatot, élményt, tudást, kalandot hoz magával, és jobb irányba tereli a világot” – mesélte Kiss Tibi az NLCafénak.
Egy 160 évvel ezelőtti tradíciót elevenített fel a hazai kávéházkultúra legismertebb reprezentánsa és a modern cukrászművészet nagy megújítója, a Gerbeaud. Több mint másfél évszázada ugyanis Gerbeaud Emil a kor ünnepelt művészeivel terveztette a különböző termékek csomagolását. A 160 éves jubileum alkalmából ezt a hagyományt élesztették újra.
„A művészek kiválasztásánál fontosnak éreztük, hogy a fiatalabb korosztályhoz is tudjunk szólni. Emiatt kértük fel Kiss Tibit, a Quimby frontemberét, Áron Esztert, az Áeron márka alapítóját, valamint az Autistic Art Alapítvány egyik védencét, Réti Kristófot” – mesélte Niszkács Anna, a Gerbeaud társ-ügyvezetője. „Úgy éreztük, hogy rengeteg közös van a művészeinkben és a Gerbeaud márkában. Mi az ízek kavalkádjával, azok harmóniájával teremtünk kapcsolatot a vendégeinkkel, alkotóink pedig sokszínű művészetükön keresztül kommunikálnak saját közönségükkel. Így találkozik a tradíció és az innováció az ünnepi csokoládé csomagolásán, tükrözve a Gerbeaud világát és filozófiáját. Úgy vélem, hogy mindhárom alkotás vizuálisan jeleníti meg azt, amit mi az ízekkel szeretnénk elmondani” – tette hozzá.