Bár messze még az Oscar-díjátadó, a filmek itt vannak az orrunk előtt, amiket jelölni fognak, bennük azokkal a zseniális színésznőkkel, akik reményeink szerint díjesőt kapnak majd a 2022-es szerepeikért. Következzenek azok a színésznők, akiknek nagyon drukkolunk, és a filmjeiket biztos megnézzük az Oscarig.
Frances McDormand, Women Talking
McDormand számára nem idegen az Oscar-díj: 24 év alatt négyszer nyert a Fargo, a Three Billboards Outside Of Ebbing, Missouri és a Nomadland (producerként és rendezőként is) című filmekért. A Women Talking című filmet producerként jegyzi, és rövid szerepet játszik Scarface Janz karakterében, aki rájön, hogy nem tudja elhagyni a bántalmazó mennonita kolóniát, ahol él. Bár szerepe csekély, McDormand az Akadémia egyik kedvence, még ha nem is kap jelölést a legjobb női mellékszereplő kategóriában, az a tény, hogy producerként is tevékenykedik, azt jelenti, hogy szobrot vihetne haza, ha a Women Talking megnyerné a legjobb filmet.
Olivia Colman, Empire of Light
A rendező Sam Mendes úgy írta az Empire of Lightot, hogy végig Colmannek szánta a főszerepet. Olivia Coleman egyszeres Oscar-díjas és háromszoros Oscar-jelölt, aki a The Favourite című filmben nyújtott alakításáért nyerte a szobrocskát. Az Empire of Light filmben Hilary-t alakítja, aki egy mozi igazgatóhelyettese Angliában az 1980-as években. A film elégiaként szolgál a mozikhoz, menekülésként a kor kemény valóságából, és olyan témákat dolgoz fel, mint a rasszizmus, a mentális egészség és a hűtlenség. Annak ellenére, hogy a kritikusok nem annyira tapsoltak a film cselekménye miatt, Coleman alakítását méltatták, sőt a karrierje legjobbjaként emlegették. A legjobb színésznőnek járó jelölés szinte biztosra vehető.
Regina King, Shirley
Regina King korábban a legjobb női mellékszereplő Oscar-díját nyerte el az If Beale Street Could Talk című filmért. Legújabb projektjében, a Shirley-ben, amelynek producere is ő volt, Shirley Chisholmot alakítja, az első fekete kongresszusi képviselőnőt, aki az első fekete női elnökjelölt is volt. Az életrajzi filmeket szereti az Akadémia, ráadásul King rendezői debütálása, a One Night In Miami… nem hozott neki Oscar-jelölést, talán most itt az ideje, hogy elvigye az újabb szobrot a munkájáért.
Michelle Yeoh, Everything Everywhere All at Once
Bár az Everything Everywhere All at Once tavasszal jelent meg – ami aligha tipikus megjelenési dátum az Oscar-díjra -, Yeoh alakítása az elmúlt hónapokban elég nagy visszhangot és folyamatos támogatást kapott ahhoz, hogy a legjobb színésznőnek járó díjra számíthasson. Yeoh a kínai bevándorló Evelyn Wang szerepében valójában több szerepet is játszik, mivel karakterét beszippantja egy portál, amely alternatív dimenziókba repíti, ahol Evelyn a séftől kezdve a csillogó filmsztárig minden lehet. Úgy váltogat a karakterek között, mintha ez a világ legtermészetesebb dolga lenne, bravúros teljesítményt nyújt a filmben.
Cate Blanchett, TÁR
A kétszeres Oscar-díjas Cate Blanchett, aki korábban Az Aviatorért és a Blue Jasmine-ért is nyert szobrot, a TÁRban nyújtott alakításáért is nagy eséllyel indul a díjért. Todd Fields író-rendező portréjában Blanchett egy karizmatikus, összetett karakterű karmestert alakít, akinek a magánélete karrierje csúcsán összeomlik. Fields Lydia Tár szerepét Blanchettre írta, olyannyira, hogy azt mondta, a film nem készült volna el, ha a színésznő nem vállalja a főszerepet.
Michelle Williams, The Fabelmans
Négy Oscar-jelölés után (Brokeback Mountain, Blue Valentine, My Week with Marilyn és Manchester by the Sea) Michelle Williamsnek már régóta esedékes a győzelem. Mitzi Fabelman szerepében, amelyet állítólag Steven Spielberg rendező édesanyja ihletett, az Entertainment Weekly szerint Williams „finom és megrázó alakítást nyújt szenvedélyes, törékeny nőként, akit saját meghiúsult álmai egy olyan életbe sodortak, amelyet nem ismer fel.”