Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

Engedélyezem Nem kérem
Tabuk nélkül
Szponzorált tartalom

Ne hagyd annyiban: praktikák a klimax tüneteinek enyhítésére

Vannak, akiket egyáltalán nem visel meg, másokat viszont teljesen kikészítenek a változókorral járó tünetek. Mutatunk pár egyszerű praktikát, amivel könnyebben lehet venni az akadályokat.

A változókorba lépve a petefészkekben a női hormonok termelődése folyamatosan csökken, majd teljesen leáll, aminek következtében a havi vérzések rendszertelenné válnak, közti vérzések léphetnek fel, majd végül megszűnik a menstruáció. Ezek a hormonális változások pedig komolyan megviselhetik a nők testét és lelkét egyaránt.

A változókor legjellemzőbb tünetei:

  • hőhullámok
  • depresszió
  • fokozott verejtékezés
  • hüvelyszárazság
  • alvászavarok
  • súlygyarapodás

Fotó: iStock

Így enyhítsük a változókor tüneteit!

Sport

Minden életkorban ajánlott az aktív életmód, és ha eddig nem nagyon mozogtunk, akkor még most sem késő elkezdeni. Sokan panaszkodnak 3-4, a változókor alatt észrevétlenül felkúszó kilóra, melyek ellen hatékony lehet a mozgás. Bizonyos mozgásformák, így a jóga, gyaloglás, erdei kirándulás, túrázás a lelket is erősíti.

Táplálkozás

Legjobb, ha kerüljük a túl fűszeres, forró ételeket, a szénsavas üdítőket, ezek ugyanis felerősítik a klimax alatti hőhullámokat. Helyette igyunk sok szénsavmentes ásványvizet.

De mégis mit együnk?

A kalcium- és D-vitamin-tartalmú élelmiszerek pozitív hatással vannak a hormonokra. A dió és a magvak gondoskodnak a szervezet E-vitamin- és kalciumellátásáról, az olajos halakban megtalálható omega3-zsírsav hozzájárulhat a szívinfarktus esélyének csökkentéséhez. A szójában és a lenmagban lévő fitoösztrogének hasznosak lehetnek a csontritkulás megelőzésére. A gabonafélék nagy mennyiségű cinket és magnéziumot tartalmaznak, a tejtermékek pedig magas vitamin- és vastartalmuk miatt hatékony fáradtságűzők, és egész napra vitalitást adnak.

Tudtad? Relaxációval, nyugtató zenével sikerülhet megszabadulnunk az éjszakai alvászavaroktól.

Vegyük fel a harcot gyógynövényekkel a tünetek ellen

Orbáncfű

Az orbáncfű széles körben elterjedt gyógynövény, melyet elsősorban hangulatjavítóként, álmatlanság ellen és stresszoldóként ismernek. Ezen tulajdonságai miatt érdemes kipróbálni a menopauza okozta feszültség, rossz hangulat vagy alvászavarok enyhítésére.

Poloskafű

Az egyik legelterjedtebb gyógynövény a változókori panaszokra a poloskafű, ami jótékony hatással van a hormonháztartásra. Kutatások szerint csökkenti a luteinizáló hormon (LH) szintjét, így mérsékli a kellemetlen hőhullámokat, amelyek a klimaxos nők legnagyobb ellenségei. Ezen kívül remek gyógyírt jelenthet a stressz ellen is.

Zsálya

A klimax okozta hőhullámok miatt a nők gyakran szenvednek fokozott izzadástól. Ez ellen a poloskafű mellett hasznos segítség lehet a zsálya is, ami remek izzadásgátló.

Szponzorált tartalom

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top