Már egy ideje várat magára, hogy a légiutaskísérők lehetőséget kapjanak arra, hogy ne csak magassarkúban dolgozhassanak hosszú órákon keresztül.
„Sok kolléganőm állandó kliense a podológusoknak; hiszen a lábujjaikat és lábujjkörmeiket folyamatosan rongálják a magas sarkú cipők” – mondta a SkyUp légitársaság munkatársa, Daria Solomennaya a BBC-nek. A nő annak a légitársaságnak az alkalmazottja, ahol októbertől a női utaskísérők nadrágot és a lapos talpú, kényelmes tornacipőt viselhetnek.
Tizenkét órát a lábon, Kijevből Zanzibárba, majd onnan vissza. Ha magas sarkú cipőt viselsz, utána alig tudsz járni”
– tette hozzá.
Szerencsére nem a SkyUp az egyetlen légitársaság, amely modernebb, kényelmesebb egyenruhát kínál a női személyzet számára 2020 áprilisában a Japan Airlines is engedélyezte a fedélzeten dolgozó nők számára a nadrág viselését, valamint bevezette a többféle (köztük a lapos talpú cipő) lábbelik választékát. A Virgin Atlantic pedig még korábban, 2014-ben engedélyezte a női légiutas-kísérők számára a nadrágot, 2019-ben pedig már alapfelszerelésként biztosította azt az összes alkalmazott számára – valamint megváltoztatta a szabályokat azzal kapcsolatban, hogy a női személyzetnek ne kelljen sminket viselnie.
Visszatérve a SkyUp-hoz, a narancssárga szín maradt, viszont szoknya helyett nadrágot is fel lehet venni, a magas sarkú helyett pedig kényelmes, éd 70 szézalékban újrahasznosított Nike Air Max 720 sportcipőt kapnak az utaskísérők, melyekben nemcsak az ő utazásuk lesz kényelmesebb, de a repülőgépen is gyorsabban és könnyebben tudnak benne cselekedni, ha szükség lenne rá.
Az Independent azt írja, hogy a utaskísérő személyzet számos női tagja számolt be lábsérülésekről, visszérproblémákról, és biztonsági aggályokra hívták fel a figyelmet azzal kapcsolatban, hogy szoknyában és magassarkú cipőben – amelyek viselését a legtöbb légitársaság világszerte még mindig megköveteli – nehezebb helyt állni vészhelyzet esetén.
Fotó: SkyUp