A cannes-i filmfesztiválon ebben az évben sem maradtak el az említést érdemlő divatpillanatok. Mutatjuk a leg-leg-leg ruhákat!
A klasszikusok
Elle Fanning minden évben nagy előszeretettel ölt magára már-már látomásszerű hercegnőruhákat a cannes-i filmfesztivál eseményeire. Nem csupán az idén viselt öltözékei közül, de többéves viszonylatban is az egyik leglenyűgözőbb darab volt ez a művészeti alkotásnak is beillő Alexander McQueen kreáció, melyben a nyitóünnepségen jelent meg. Az orchidea ihlette míder a brit divatház 2023-as őszi kollekciójából való, a szoknyarészt pedig egyedileg készítették hozzá a színésznő számára.
Natalie Portman a May December bemutatóján egy Dior estélyiben vett részt, mégpedig egy ikonikus, eredeti Christian Dior dizájn, az 1949-1950-es őszi-téli kollekcióból való Junon ruha újraalkotott verziójában. Az első pillantásra sziromszerű szoknyarész valójában pávatollakat imitál.
Naomi Campbell maga volt a két lábon járó glamúr ebben a csupa flitter istennőruhában, melyet a Celine divatház legújabb kollekciójából választott a nyitóvetítésre.
A drámakirálynők
Viola Davis a Monster című filmdráma premierjén vérbeli hollywoodi dívaként vonult ebben a tollas stólával felturbózott outfitben, melyet a Valentino divatház kreatív igazgatója, Pierpaolo Piccioli személyesen a színésznő számára tervezett, erre az alkalomra.
A nude színű selyemruha és a mélyvörös köpeny kombináció a Diortól drámai eleganciát kölcsönzött Uma Thurmannek a nyitóünnepségen.
Jennifer Lawrence az Egy zuhanás anatómiája bemutatójára öltözött talpig karmazsinvörösbe. Dior estélyijéhez azonban egy kissé váratlan lábbelit: egy egyszerű, fekete flip-flop papucsot vett fel. Ezzel pedig bizony vétett a fesztivál dress code-ja ellen, mely magas sarkú cipő viselését írja elő a női vendégek számára. A szabályszegő lábbeliválasztás megkímélte viszont egy újabb – voltaképpen már védjegyének számító – vörös szőnyeges hasra eséstől.
Winnie Harlow a The Pot-au-Feu premierjére a Jean Paul Gaultier divatház archívumából, egészen pontosan a 2008-as őszi couture kollekcióból választotta ezt a zöld szatén uszállyal díszített fekete bársony estélyit.
A merészek
Julia Garner az Asteroid City premierjén a Gucci divatház egyik smaragdzöld kreációjában jelent meg. Az öltözék vonalvezetésében és tónusában is erősen idézte azt a legendássá vált estélyit, melyet Keira Knightley viselt a Vágy és vezeklés című filmben.
Irina Shayk a Megfojtott virágok vetítésére érkezett ebben a tengerészkék, tüll-necc Giorgio Armani Privé estélyiben, mely egyszerre volt sikkes, játékos és merész.
A szín- és stílusbeli kontrasztok tették látványossá Rosie Huntington-Whiteley aszimmetrikus Valentino ruháját: míg a kreáció jobb oldala, illetve nyakkivágása abszolút konzervatív, addig a bal oldalt mindössze egy nagy fehér masni fogta össze.
A cannes-i filmfesztiválon a pucérruha mondhatni „hagyományos viselet”, éppen ezért viszonylag nehéz e műfajban érdemben újat mutatni. Shay Mitchell kanadai színésznő azonban Cult Gaia divatház kreációjában bebizonyította, hogy igenis lehetséges.
Bravúros volt Kate Beckinsale kövekkel kirakott pucéroverallból és uszályszoknyából álló, salátazöld outfitje is, melyet Zuhair Murad libanoni divattervező idei couture kollekciójából választott.
A szokatlanok
Az idei fesztivál egyik legmegosztóbb öltözéke volt Maya Hawke Prada szettje az Asteroid City bemutatójáról. A színésznő egészen úgy festett, mintha a Scooby Doo című rajzfilmből sétált volna ki, azonban el kell ismerni, hogy a karakteréhez passzolt és nagyon is tudta viselni a szokványosnak legkevésbé sem nevezhető összeállítást.
Menyasszonyi ruhát viselni a vörös szőnyegen nem számít különösebben nagy bevállalásnak. Rawdah Mohamed norvég-szomáliai modell azonban Robert Wun Megperzselt menyasszony elnevezésű modelljét öltötte magára, a 2023-as cannes-i vörös szőnyeg egyik legemlékezetesebb divatpillanatát produkálva.
Helen Mirren outfitjének főszereplője kétségkívül a hajkoronája volt, melyet Del Core estélyijének árnyalatához hasonló kék színre festettek. A színésznő ezzel voltaképpen egy tradíciót folytatott, hiszen az előző években is többször jelent meg Cannes-ban tőle szokatlan frizurákkal: 2019-ben pink hajjal, míg tavaly derékig érő hajhosszabbítással.
A Viktor&Rolf avantgárd luxusdivatház idei tavaszi-nyári kollekciójával abszurd megközelítésben forgatta ki – a szó szoros értelmében véve – a helyükből a couture ruhákkal kapcsolatos sztereotípiákat. Eme kollekció egyik, egyébként visszafogottabb darabját viselte Elsa Hosk a The Pot-au-Feu bemutatóján.
Akiknek nem jött össze
Az alábbi galériában pedig vessünk néhány pillantást azokra az öltözékekre is, melyekre nincs elfogadható magyarázat…