nlc.hu
Trend

2024-ben nyit üzletet Budapesten a Primark.

Idén már nem vásárolhatunk a budapesti Primark üzletben

A Primark első magyarországi üzlete a dolgok jelen állása szerint csak 2024-ben nyílik majd meg.

Az első magyarországi Primark megnyitásának pontos dátumát később teszi közzé a cég – közölte a Forbes az üzletláncra hivatkozva.

A nemzetközi divatáruház cég januárban közölte,

hogy boltot nyit Magyarországon. Az már akkor eldőlt, hogy az első Primark a budapesti Arena Mallban lesz. A közlemény akkor azt ígérte, hogy a bolt „várhatóan már a következő pénzügyi évben (2023. szeptember 16. és 2024. szeptember 15. között) megnyílik”. Magyarország világszerte a tizenhetedik ország, ahol üzletet nyit a Primark.

 

Idén már nem vásárolhatunk a budapesti Primark üzletben.

Az eredetileg ír, de ma már brit tulajdonú Primark

a hatvanas évek vége óta létezik. Annak dacára, hogy itthon még nincs üzletük, a magyarok is ismerik, sőt elismerik a Primark erényeit: létezik olyan utazási iroda, ami buszos utazásokat szervez az áruházlánc bécsi üzletébe – írja a Telex. A Primark amúgy a fast fashion divatláncok egyike, ami kommunikációjában a zöld szemléletet népszerűsíti, ezzel is bővítve a greenwashingben utazó cégek sorát. 

A jelenségről ezt írtuk korábban:

A fast fashion márkák, így a Primark esetén is felmerül a kérdés, a nyomott árak mögött milyen „rejtett költségek” lapulnak. Például, hogy mennyire jellemző a fejlődő országokba kiszervezett gyártás, és ott a munkások alacsony bérezése, a nem megfelelő munkakörülmények. A minőség helyett mennyiségalapú kínálat, ami esetén olcsó, ám gyenge minőségű termékek kerülnek a polcokra, rövid élettartammal, mely további fogyasztást generál, ami

tökéletesen a fenntarthatósági törekvések ellen dolgozik.

A Primark azt hirdeti magáról, hogy amiatt tudja alacsonyan tartani árait, mert minimális a reklámtevékenysége, eurómilliókról van szó, amit ily módon nem kell beépítenie az árakba. A H&M esetén például a bevétel 4 százalékát költik reklámra, ami tehát a Primark esetén közelít a nullához. E tekintetben szimplán a szájhagyományra épít, illetve annak 21. századi változatára, a közösségi médiára, ahol a márka rajongói maguktól is azonnal elhintik a hírt az újdonságokról. A cég pedig maximum olyankor ad ki sajtóközleményt, ha új üzletnyitásra, terjeszkedésre kerül sor, vagy más, jelentős változás történik a márka életében.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top