nlc.hu
Trend
Ilyen nőként férfiosztályon vásárolni

Az ágyékra figyelni kell, de kilő az önbizalmad – verhetetlen érvek, hogy miért kell nőként néha a férfiosztályról öltözködni

Miközben megnéztük a leárazás utolsó pillanatait, végeztünk egy érdekes emberkísérletet is, egy kolléganőnknek megmutattuk, miért érdemes néha szétnézni a férfirészlegen is, ha ruhaneműket vásárolunk magunknak.

Nemrég írtunk arról, hogy alapvetően nincsen szükség külön férfi és női bőrápoló termékekre, sokkal fontosabb szempontok is vannak a nemünknél, amikor kozmetikai terméket választunk, például az, hogy milyen a bőrtípusunk vagy milyen bőrproblémáink vannak.

A szerkesztőségben pedig már korábban is felmerült, hogy vajon hány olyan férfiaknak szánt termék van, amiket nőként is szívesen használunk, ha nem szívesebben, mint azokat, amelyek elvileg nekünk készültek, ebben a cikkben pedig sokan vallottunk arról, hogy gyakran tévedünk át a férfiosztályra, ha valamilyen ruhadarabot vagy kiegészítőt kell vásárolnunk.

„Nem merem megszámolni, hány szoknya és ruha pihen a szekrényemben, még akkor sem, ha csak kis fekete ruhákra szorítkozom, mindeközben ha tippelhetek, akkor a ruhatáramnak körülbelül a harmada származik férfiosztályról, főleg pólók, melegítőfelsők és ingek, de akad egy-két nadrág is. Ezek közül van, ami igazi alapdarab, és van, ami különlegesebb, feltűnőbb, de mindegyiket tökéletesen be lehet illeszteni egy uniszex és egy nőiesebb szettbe is, és egyelőre senkinek nem tűnt fel, hogy nem a női osztályról származnak” – írta egyikünk.

Nem ér a nemem

Érdekes végigkövetni egyébként, hogy a történelem során, hogy alakult az öltözködésünk a nemek szempontjából. Biztosan mindenki találkozott már azzal az érdekes ténnyel, hogy a rózsaszín egykor nem lányos szín volt, hanem pont ellenkezőleg, a kisfiúk bizonyos korig nem viseltek nadrágot, magas sarkú cipőket pedig először férfiak viseltek, volt idő, amikor az a férfierő, a hatalom és a gazdagság jelképének számított.

Ahogyan arról sem szabad elfeledkezni, hogy egykoron bármilyen férfinak szánt ruhadarabot viselni egyfajta politikai állásfoglalás volt. Kínálat hiányában ekkor a nők közül sokan férjeik ruháit alakították át, majd a divat is igazodott a modern nők igényeihez, és ebben nagyon nagy szerepe van Coco Chanelnek, akitől a következő idézet is származik:

A divat gyakran elfeledkezik arról, hogy élő, lélegző emberek viselik a ruhákat.

Ahogyan telt az idő, az uniszex és nemsemleges divat egyre jelentősebbé vált, és a divatmárkák mellett más cégek is – haladva a korral – igyekeznek egyre több gender- vagy nemsemleges és uniszex termékekkel jelentkezni. Ennek a jelenségnek a hátterében nyilván több dolog is áll, sokkal szabadabban értelmezzük a nemi identitást, és a cisz férfiak és nők sem képeznek egy egységes tömeget, ők is nagyon sokfélék, nem mindenki akar megfelelni a régi időből hátramaradt társadalmi elvárásoknak közülük sem, és annak, hogy valaki nőként a férfiosztályon is vásárol, annak néha nagyon is praktikus okai vannak. 

„Megkövetem a férfiruhákat”

Tudományos igényességű felmérésre sajnos nem volt lehetőségünk, de hogy alátámasszuk az előbbi kijelentést, elvittük vásárolni az egyik kolléganőnket, akinek eddig nem jutott eszébe, hogy neki is érdemes lenne körülnézni a férficuccok között. Ő így írta le tapasztalatait:  

„Bevallom, a férfiszekcióban vásárlás eszembe sem jutott, maximum akkor tévedtem arra, ha valami férfiismerős megkért arra, hogy segítsek választani kapucnis pulóvert. Illetve akkor is jártam ott, amikor a kamasz lányom épp abban a korszakában volt, hogy fiús és nála háromszor nagyobb cuccokat akart hordani, ezért a férfiruhák felé fordultam, hogy meglegyen a kellő pacuhaság neki. De magamnak még soha nem válogattam ott ruhákat, egészen addig, amíg a mindig feltűnően stílusos kolléganőm fel nem hívta rá a figyelmemet, hogy amúgy nőknek is milyen sok menő cuccot lehet szerezni a férfiosztályról.

A »felhívta a figyelmemet« annyiból állt, hogy majdnem mindig rácsodálkoztam a ruháira, ő pedig rendszeresen azt válaszolta, hogy akármelyik márka férfiruháiból választotta. 

Kételyekkel indultam neki a beszerzőkörútnak, mert nem mondhatnám fiúsnak a testalkatomat, és gondoltam, hogy úgysem lesz semmilyen ruhadarab kompatibilis a széles csípőmmel. Bár nem reprezentatív a felmérésem, de egy nadrágot próbáltam, aminél igazam lett, mert amelyik méret jó lett volna csípőben, az a derekamnál úgy elállt, hogy övvel nem lett volna korrigálható a helyzet. De azóta több nőtársamtól is hallottam, hogy találnak nadrágot is magukra a pasirészlegen, úgyhogy bátran lehet próbálgatni. 

Vásárolj a férfi osztályon!

Képünk illusztráció (Fotó: Getty Images)

A felsőkkel kapcsolatban azonban megkövetem a férfiruhákat, mert azzal a feltevéssel indultam, hogy tuti csupa férfias szín, maximum kék és zöld lesz, meg mind úgy néz majd ki rajtam, mint tehénen a gatya, de nem lett igazam. A férfiosztályon még több színt is találtam, mint a női leárazáson, vibráló rózsaszíntől kezdve a narancssárgán át a halvány liláig volt minden árnyalat a pulcsiknál. A zakók között pedig olyanokat is találtunk, amik még jobban is álltak, mint a női blézerek között lelt óriási válltöméses társaik.

Ha pedig ez még nem lenne elég érv a férficuccok mellett, akkor megemlítem azt is, hogy sokkal jobb anyagúnak éreztem a férfiruhákat, mint a női holmikat. Kevesebb poliésztert, vastagabb anyagokat, puhább pamutokat találtam a férfiosztályon, bár tény, hogy kevésbé csillognak, és flitterekkel is ritkábban találkozunk (de egyébként erre is volt példa). A színek és anyagok tehát abszolút a férfiholmik mellett szólnak.

Ám azt azért hozzá kell tenni, hogy a szabás nyilván nem a tapadós vonalat követi, hanem azoknak való, akik kedvelik a lazább felsőket és nadrágokat nőként is. Arra kell csak nagyon ügyelni, amikor férfinadrágokat próbálunk, hogy ne nézzünk ki úgy benne, mintha péniszünk lenne, hiszen a férfiaknak szánt nadrágokban intim tájékon előfordulhat, hogy több anyagot hagynak a csomagnak, mint amire nekünk nőként szükségünk lenne. Apróság, ám érdemes rá figyelni, és emiatt ajánljuk azt is, hogy férfinadrágot inkább ne online, hanem csak személyes próba után vásároljunk magunknak.

Ami viszont a legverhetetlenebb érv a férfiosztályon kutakodás mellett, hogy a számozás abszolút önbizalomnövelő női szemmel.

Ami a női ruhák között L-es, az a férfiaknál S-M méret – ez pedig kifejezetten jó hatással van a lélekre, ha egy kicsit bizonytalan lábakon áll az önbizalmunk a ruhapróbálgatás közben. Márpedig akinek nincs egyszerű, konfekcióteste, az már tuti szembesült a ruhaboltos stresszel, hogy azt érezte, túl nagy vagy túl másmilyen a mindenféle testrésze ahhoz, hogy normálisan fel tudjon öltözni, netán a trendet követő holmit vásároljon magának. Ez enyhül egy férfiszekcióban tett látogatás után, amikor az S méretű férfipulcsi pont jó az amúgy L-es (Zarában XL-es) testünkre.”

Irány a bolt!

Ha már a leárazások miatt végigjártunk pár üzletet, átböngésztük néhány márka online kínálatát, úgy döntöttünk, szemezgetünk a férfiosztályon található kínálatból is. Nyilván mindenkinek megvan az egyéni ízlése, a saját stílusa, és nem mindenki érzi majd sajátjának az itt bemutatott termékeket, de hátha valakinek kedve lesz majd kísérletezni egy kicsit, akár úgy is, hogy kölcsönkéri partnere, családtagja vagy más férfiismerőse egy-egy ruhadarabját. Csak hozzátennénk, nem véletlenül divat a boyfriend farmer vagy az apunadrág, a melegítőfelsők elkobzásáról pedig már ne is beszéljünk. 

@47_brand How many times should you let your boyfriend wear them before you steal them for yourself? Asking for a friend #boyfriendsweatshirt #theshining #boyfriendgiftguide ♬ original sound - ’47

C&A

A férfi és a női részlegen is nagyon sok hasonló ruhadarabot láttunk, például jó anyagból készült és/vagy magas nyakú pulóvereket, viszont a leárazott termékek között színben sokkal nagyobb választék volt a férfiholmik között. Ahogyan a legtöbb márkánál, persze itt is érdemes körülnézni az olyan alapdarabok között mint az egyszerű pólók vagy melegítőfelsők, mert lehet, hogy a másik nemnek szánt kollekcióban találjuk meg az igazit. És még egy tipp, ha valaki szereti az oversize zakókat, akkor irány a férfiosztály, ez pedig nem csak a fast fashion márkákra igaz, a turkálókban is érdemes követni ezt az elvet.

Magasnyakú, hosszú ujjú póló 15,99 euróért, azaz kb. 6100 forintért.
Megnézem
Összes kép (6)

H&M

Hosszú évek tapasztalata, hogy a svéd márkánál a mintás ingek, valamint az egyszerű, de mégis egy kis csavarral rendelkező melegítőfelsők azok elsősorban, amikért érdemes átnézni a férfiosztályra, de kolléganőnknek több pólója is van ettől a márkától, mert könnyebb olyat találni, ami nem olyan vékony anyagból készült, hogy az már áttetsző, illetve a nyakkivágása is megfelelő. Hozzá kell tenni, a felsőket – főleg, ha azok nem ejtett vállúak – érdemes felpróbálni, mert érhetnek minket meglepetések, lehet, hogy a kiszemelt darabból mérettől függetlenül nem találunk majd olyat, ami ne állna furán a nyaki résznél.

Mintás ing 4995 forintért.
Megnézem
Összes kép (9)

Reserved

Az első képen látható pulóver ugyan a férfirészlegen található, de a Facebookon bizony egy olyan hirdetés jött szembe, amin női modell viselte. Véletlen? Aligha! Nyilván hasonló darabokkal találkozhatunk a női kollekciókban is, de ha éppen nincs méret vagy nincs olyan szín, ami tetszene, akkor jó tudni, hogy van még esélyünk, csak éppen a férfiaknak szánt holmik között kell körülnéznünk.

Alpakagyapjú-keverék pulóver 9995 forintért.
Megnézem
Összes kép (6)

Zara

A többi márkánál említett darabok mellett itt a dzsekik, kabátok és a kiegészítők, például a táskák miatt is érdemes átmenni a férfiosztályra, főleg a leárazások idején, kolléganőnk elmondása szerint még nem volt olyan szezon, ahol ne tudott volna itt venni két-három olyan jóárasított darabot, ami elég különleges volt ahhoz, hogy a legegyszerűbb, minimalista szettbe vigyen valami kis izgalmat, hogy attól igazán trendi és stílusos legyen a megjelenése.

Szívecskés kapucnis felső 14 995 forintért.
Megnézem
Összes kép (8)

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top