nlc.hu
TV-sztárok

Fluor Tomit megtámadták a villamosmegállóban

Fluor Tomi: „Ki akarták kaparni a szemem a villamosmegállóban”

A Mizu című dal révén került reflektorfénybe Karácson Tamás, azaz Fluor Tomi.

Zúzunk az éjszakában… Álljunk össze, mint két kicsi legó… Csak akkor bulizom, ha úgy van, és általában úgy van… Nekem bejön ez a szitu…

Ismerős sorok akkor is, ha az ember nem zenerajongó. A dal a miénk podcast legújabb epizódjában Fluor Tomi Mizu című dala volt a fókuszban. A 2011-es slágert néhány hónappal a megjelenése után már egy ország fújta, az előadóját pedig mindenki megismerte. Nem túlzás azt mondani, hogy nem volt buli Mizu nélkül. Azt azonban kevesen tudják, hogy a dal egy Teréz körúti lakásban született, ahol lakótársakként éltek együtt az alkotók, a szövegíró Fluor Tomi és a zeneszerző Pixa, hármasban a korszak egyik legnagyobb tinibálványával, SP-vel. Fluor szerint az elkészült dalról az elején kevesen gondolták, hogy átütő sláger lesz, és a megjelenésétől számítva el is kellett telnie pár hónapnak, míg felfedezték a rádiók és az akkor még működő zenetévék. Addig az interneten pörgött, több milliós megtekintése volt a YouTube-on. 

„Akkoriban már kezdtek megismerni a médiában, de inkább az SP haverja voltam, és csak fokozatosan lett egy ilyen, hogy ő a Fluor. Volt bennem egy izgalom, hogy ezzel most nem kellene beégni, mert ha kevesebben nézik meg, mint a Partyarcot, akkor maradok is az SP haverja, aki biztosan csak ezért tudott azzal a dallal elérni valamit. Egyébként nem az volt körülötte a légkör, hogy ez mindent el fog söpörni, és hogy ez nagyon durva lesz. Nyilván a haverok szerették, akiknek mutogattam, de egyáltalán nem tűnt óriási áttörésnek. Eltelt két-három hónap, és olyan 2-3 milliónál tartott már (a nézettsége), ami akkoriban nagyon nagy szó volt, amikor elkezdett valami médium foglalkozni vele, hogy egyáltalán létezik” – részletezte a rapper, akivel nemrég készült nagyinterjúnkat ITT olvashatod.

Fluor Tomi

Fotó: Neményi Márton

Onnantól kezdve, hogy befutott, Fluort felismerték az utcán, de sok kritika is érte őt a Mizu jól hangzó, de pofonegyszerűnek tűnő sorai miatt – pedig éppen ebben rejlett a dal varázsa. Ez emelte ki a tucatslágerek közül, tele olyan bemondásokkal, amelyek még parlamenti vitában is elhangzottak az elmúlt évtizedben. De a Mizu indulatokat is gerjesztett, az előadó reflektorfénybe került, rengeteg rajongója és számos ellensége lett. Az egyik oldalról szeretetbuborék vette körül, de a másik oldalról sokan támadták. Ismeretlenek fenyegették az online és offline térben – egy dal miatt. 

„Ebben az volt a rossz, hogy azért én ennél érzékenyebb, nagyon önelemző vagyok, alapból is tudom rágni magam mindenen. És ha ennyi bántást kap az ember, nem viseli jól, hogy van, hogy meg akarják verni. Ki akarták kaparni a szemem a villamosmegállóban, ilyen történetek vannak. Az ember úgy áll: azért, mert csináltam egy dalt, ami nekik nem tetszik? Teljesen hihetetlen volt számomra, hiszen nem öltem meg senki szüleit. Nem muszáj hallgatni, nem lett senki kötelezve erre. Kicsit nehéz volt, hogy hirtelen mindenki véleményt alkotott, és akkoriban kifizetődő is volt engem bántani, mert az egyből címlap volt” – magyarázta a Wellhello frontembere. Arról is mesélt, hogy az első évben nyolc hónap alatt több mint 300 fellépést nyomott le, végül fulladni kezdett, pánikrohamai lettek. Édesanyja ugyan figyelmeztette, hogy meg kellene nézetnie magát, de ő nem vette komolyan. 

„Utána jött már az, hogy az egyik pillanatról a másikra zokogás, kórház, minden. Végigvittem a játékot. Amikor az embernek a legboldogabbnak kellene lennie, néha pont akkor éli meg ezeket a mélységeket” – árulta el Fluor, aki az adásban elárulta, változtatna-e ezen az időszakon utólag, ha tehetné.

A szerzőt egy időben azzal is megvádolták, hogy a Mizu plágium, egy Szécsi Pál dalról másolták, erről is mesélt Péczeli Dórinak a Magyar Kultúra Podcastok A dal a miénk című új epizódjában. Ahogyan azt is elárulta, hogyan élt a Pixával és SP-vel közös albérletben, és milyen munkát végzett, mielőtt befutott volna. Fluor Tomi neve nem kopott ki a köztudatból, sőt: azóta számos ismert sláger szerzője és előadója lett. Zenekara, a Wellhello az elmúlt évtized egyik legsikeresebb hazai formációja, telt házas koncertekkel, zsúfolt naptárral és olyan dalokkal, amelyeket szintén egy ország ismert meg általa. Tőle tudjuk többek között azt is, hogy hány szerelmet bír még el a rakpart, vagy hogy apu megvehetné a várost.

További részletek a podcastben:

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top