nlc.hu
Utazás
Rendhagyó városnézés Budapesten: kipróbáltuk az oldalkocsis motorozást

Rendhagyó városnézés Budapesten: kipróbáltuk az oldalkocsis motorozást

Már az elején szeretném leszögezni, nem igazán vagyok motorpárti, főleg nem a zűrös pesti forgalomban, de a motorcitytouros fiúk oldalkocsis motorozós túrájára nem tudtam nemet mondani.

A kezdetek…

Kicsit távolságtartóan, kicsit idegenkedve közelítettem meg Csomai Lóránték kék csodáját, klasszikus oldalkocsis motorját. Annyit első pillantásra láttam, hogy egy ilyen járgány manapság nem futkos tömegével az utakon. Az oldalkocsis motoron a sofőrön kívül két utasnak van hely, az idegenvezetést pedig maga a vezető tartja. Miután Lóránt bemutatta a motort, a fel- és leszállást, bekapcsolta a sisakokba épített, bluetooth alapú kommunikációs rendszert, aminek köszönhetően folyamatos a kapcsolat az utas/utasok és a sofőr között. Így nem maradt más hátra, felkaptuk a bukósisakot, rápattantunk a járgányra és nyakunkba vettük a várost.

Rendhagyó városnézés Budapesten: kipróbáltuk az oldalkocsis motorozást

Száguldás, oldalkocsis motor, szerelem

A kis bemutató után sem múlt el a félelmem, folyamatosan csak az járt a fejemben, hogy fogom élvezni az utat, ha csak a körülöttünk jövő-menő autókra fókuszálok és arra, nehogy összeütközzünk valamivel. De ahogy elindultunk, a menetszélnek, a járókelők és az autósok mókás reakcióinak köszönhetően egyre jobban kezdtem élvezni ezt a különleges utazást. Ami tetszett a túrában, hogy a város nevezetességeinél elhaladva, nem egy nehéz és tömény töriórát kaptam évszámokkal, hanem pár érdekes, színes információt. Nagyon pozitív volt az is, hogy a túra nem egy nagy rohanásból áll. Amikor az volt a kérésem, hogy álljunk meg, mert fotót szeretnék készíteni és szelfizni a motorral, akkor megálltunk, de ha azt kértem volna a sofőrömtől, hogy ugorjon be a piacra, akkor oda is elmentünk volna.

Ez a motoros kirándulás nem a száguldozásról szól, hanem arról, hogy egy eddig nem ismert szemszögből fedezzük fel a várost, és jól érezzük magunkat. Ahogy Lóránt mondta, az oldalkocsis motorozásnak vannak íratlan szabályai, ilyen például az integetés, ami mindenkinek kötelező. Rendkívül szórakoztató élmény, ahogy az autósok és a gyalogosok a nagy forgalom ellenére is előzékenyen bánnak a motoron utazókkal, csakhogy megnézhessék, mi is ez, hogy is néz ki és mit csinálnak rajta…

Megnézem
Összes kép (1)

 A kezdeti félelmemnek, távolságtartásomnak, szkepticizmusomnak nyoma sem maradt. A túra végére azt vettem észre magamon, hogy nem akarok kiszállni az oldalkocsiból, úgy mennék még egy kört, és szívesen integetnék tovább az autósoknak, a gyalogosoknak és tulajdonképpen bárkinek.
Jó szervezés, barátságos és profi sofőr, vicces helyzetek, egy ma már hétköznapinak nem mondható közlekedési eszközzel. Azoknak is ajánlom a túrát, akik már ismerik Budapest minden egyes kis zugát, mert az oldalkocsis motorozás egy külön életérzés.

Tippek, tanácsok

  • Bármilyen évszak is van, a szervezők a zárt ruhát javasolják a motoros túrára. Hosszú ujjú, nem bő póló és hosszú nadrág, farmer a legideálisabb választás.
  • Gyermek 5 éves kortól utazhat az oldalkocsiban.
  • A motorcitytour oldalán választhatunk a túrák közül és le is foglalhatjuk az utat. Oldalkocsis élmény, esti fények túra, Duna és hídjai túra, terek és piacok, valamint saját oldalkocsis túrák közül választhatnak az érdeklődök. Az árak 7500 és 19 500 forint között mozognak.
  • A legrövidebb út félóra hosszú, gyakorlatilag az oldalkocsis motorozás élményről szól, a legnépszerűbbek a másfél órás utak, amelyek 14 500 Ft-ba kerülnek – ez az út ára, tehát egy és két utasra is ennyibe kerül.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top