Egyre nagyobb sofőrhiánnyal küzd a BKV – tudta meg a Népszava. A lap szerint azt, akinek van megfelelő jogosítványa, és egészségügyileg is alkalmas, megpróbálják rábeszélni, hogy úgynevezett besegítő szerződéssel, megemelt óraszámban vezessen a főállása mellett.
A BKV hangsúlyozta, hogy a „pótsofőrök” ugyanolyan értékűek, mint a főállásban foglalkoztatottak. Közölték azt is, hogy az úgynevezett besegítői foglalkoztatás a BKV összes ágazatában szinte a vállalattal egyidős, és a besegítők rugalmas foglalkoztatása nagyban hozzájárul az utasok elszállításának biztonságához. A cég kiemelte, hogy a besegítő járművezetők az összes olyan képesítéssel rendelkeznek, mint a főállásúak.
A BKV buszos üzletágában 250-300 sofőr hiányzik. Emellett trolibuszvezetőből is kevés van: 270 sofőr mellett 50 besegítő dolgozik, havonta 10 főállású munkavállaló tevékenységét kiváltva.
A BKV korábban nagyszabású toborzásba kezdett, ami kisebb felháborodást váltott ki a régi buszsofőrök között, a kezdők ugyanis akár kétszázezer forintos nettó fizetést is kaphatnak.
Frissítés:
Közleményben reagált a BKV a Népszava értesülésére, miszerint irodistákat alkalmazásával enyhítenének a kialakult sofőrhiányon. A cég hangsúlyozza, hogy
a buszokat nem irodisták vagy szerelők vezetik, hanem kizárólag olyan munkatársak – legyen szó főállásról vagy besegítői munkakörről –, akik minden szükséges képesítéssel rendelkeznek. A képzéseken mások mellett saját dolgozóink is részt vehetnek, hiszen ez a lehetőség természetesen nem csak „külsősök” előtt nyitott.
Kiemelték, hogy a jelenlegi és a jövendőbeli buszsofőrök bérezése azonos módszertani kalkuláció alapján történik, hátrányos megkülönböztetés nem érhet senkit. Az elmúlt hónapok jövedelem átlaga ezekben a munkakörökben (tehát valamennyi autóbusz- és trolibuszvezetőre vonatkoztatva) bruttó 400 ezer Ft volt.