nlc.hu
Utazás

Az Emirates légitársaság a világ legmagasabb épületének csúcsára állította egyik légikísérőjét

A világ legmagasabb épületének tetején egyensúlyozott az Emirates légikísérője

Tériszonyosok most inkább csukják be a szemüket.

Az Emirates légitársaság közismert formabontó, különleges reklámfilmjeiről, de a legújabb kampány szó szerint szédítő magasságokban készült. A légitársaság legújabb reklámfilmjében légi utaskísérőjét a Burdzs Kalifa legtetejére, vagyis 828 méter magasságba repítette. Eddig csak két embernek adatott meg a lehetőség, hogy felmászhasson a világ legmagasabb épületének legmagasabb pontjára: Tom Cruise-nak és Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum sejknek. Hozzájuk csatlakozott most az Emirates reklámfilm főszereplő utaskísérője.

A 30 másodperces szpotban – a 2003-as Igazából szerelem című vígjáték emlékezetes jelenetét idézve – az Emirates egyenruhás stewardess feliratos táblákon üzen az Emirates utasainak. Ahogy a kamera lassan eltávolodik, láthatóvá válik, hogy a légi utaskísérő a világ legmagasabb épületének csúcsán, a Burdzs Kalifán áll, így Dubaj teljes látképe a nézők elé tárul.

Elszédülsz, ha meglátod, hova állt ez a légikísérő

A főszereplőnek 1,2 négyzetméter helye volt a Burzs Kalifa csúcsán (Fotó: Emirates)

A reklámot green screen vagy speciális effektek nélkül forgatták, és hosszas tervezés, tréningezés, tesztelés előzte meg, ahol szigorú biztonsági intézkedéseket alkalmaztak. Az épület csúcsán a főszereplőnek 828 méteres magasságban, egy mindössze 1,2 méter átmérőjű felület állt rendelkezésére a mutatvány végrehajtásához. Az Emirates saját kabinszemélyzete számára castingot írtak ki, és bár akadt jó néhány lelkes és alkalmas jelölt, biztonsági okokból végül egy profi ejtőernyős oktató kapta meg a szerepet.

A forgatás során egy erre a célra tervezett talapzatot készítettek, amelyből egy rúd állt ki, és a főszereplőt ehhez a rúdhoz, illetve az épület csúcsához rögzítették egy speciális biztonsági öv segítségével, amit az Emirates egyenruha alá rejtettek.

A forgatás napkeltekor kezdődött, hogy megörökítsék az aranyló nap fényét, és a csapat, beleértve a reklám főszereplőjét is, még napfelkelte előtt megkezdte a feljutást a csúcsra. A mászás 1 óra 15 percig tartott a Burdzs Kalifa 160. szintjétől – létrákon, illetve egy szűk csőben – mire a forgatás „helyszínére” értek. A csapat körülbelül 5 órán át tartózkodott a csúcson. Drónt használtak a felvételek készítéséhez, amely folyamatos felvételben rögzítette a teljes jelenetet.

828 méteres magassággal ez lett minden idők egyik legmagasabban forgatott reklámfilmje, amelyet az Emirates belsős márkacsapata tervezett és rendezett a dubaji székhelyű Prime Productions AMG segítségével. A reklámot az Emirates-hálózat több piacán is bemutatják majd. Az első televíziós kampány az Egyesült Királyságban fog futni.

További friss híreink:

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top