Ahogy arról mi is beszámoltunk, május 9-én egy közúti ellenőrzés során furcsa meglepetés várt az intézkedő rendőrökre, amikor megállítottak egy lesötétített üvegű Porsche Cayenne-t: a kocsiban egy láb nélküli férfit találtak, aki a fék- és gázpedálra drótozott egy-egy fadarabbal működtette a pedálokat.
A szabadszállási férfi a hatóságnak bevallotta, hogy nincs – sőt sosem volt – jogosítványa, és jogerősen eltiltották a vezetéstől. A nyilvántartó adatai szerint a botcsinálta sofőrrel szemben a legutóbbi eltiltása óta már máshol is indult eljárás, és a korábbi években is számos alkalommal kapták el eltiltás hatálya alatti és engedély nélküli vezetés miatt. A rendőrök a férfit a Paksi Rendőrkapitányságra előállították, és vele szemben büntetőeljárást indítanak.
Most a Blikk utolérte az amputált autóst, aki lapnak sem tagadta a történteket.
„Egy balesetben veszítettem el a lábaimat, amikor a vasútnál dolgoztam” – mesélte Jenő.
Harminc éve így vezetek, bár nem volt jogosítványom. Amputáltként nem tudtam megszerezni az engedélyt. A botos módszert az internetről néztem le
– tette hozzá.
Az online portál egy vezetéstechnikai szakértőt is megkeresett, aki viszont életveszélyesnek nevezte a manővert.
„Egy ilyen sofőrnek szinte nulla a cselekvőképessége” – magyarázta a szakértő.
„Mozgássérültként is lehet autót vezetni, ha a jármű megfelelően és szabályosan át van alakítva. A technika fejlettségének köszönhetően ma már nagyon széles a palettája az ilyen módosításoknak, személyre lehet szabni az autót. Ugyanakkor kétségtelen, hogy lehetnek olyan szituációk, amiket egy amputált lábú sofőr képtelen – vagy csak nagyon nehezen tud – kezelni: egy jégbordán megcsúszó autóban például fontos, hogy a sofőr a lábával ki tudja támasztani magát, hiszen különben akár ki is eshet az ülésből” – részletezte.
Egyébként nem egyedi az, hogy valaki kreatív otthoni megoldásokhoz folyamodik amputálás után: tavaly egy 71 éves, féllábú sofőr okozott balesetet Ecseren, ő a gázpedált a járóbotjával irányította.